برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG یا نقشه مغزی در مشهد

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG


برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG یا نقشه مغزی در مشهد

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG یا نقشه مغزی در مشهد را زمانی که درجستجوی مرکزی با بهترین تکنولوژیها هستیم بیشترین میزان جستجو در اینترنت را شامل می شود. ما در اینجا به شما کمک میکنیم تا مشخصات و ویژگیهای برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG یا نقشه مغزی در مشهد را به شما بشناسانیم.

نقشه برداری مغز چیست؟

مغز پیچیده ترین عضو بدن ماست. هر قسمت از مغز عملکرد خاصی را انجام می دهد. پزشکان سال‌ها نقشه تقریبی از قسمت‌های مختلف مغز داشتند، اما هرگز نمی‌توانند مطمئن باشند که این نقشه برای هر فرد درست است، زیرا مغز هر فرد منحصربه‌فرد است که باعث تفاوت در نقشه می‌شود. باید باشد
توانایی «نقشه‌برداری» از مغز اطلاعات بیشتری را در مورد اینکه مشکل از کجا می‌آید، به جای آزمایش فرد ارائه می‌دهد. هنگامی که الگوهای فعالیت مغز با استفاده از نقشه مغز تجزیه و تحلیل می شوند، تصمیم گیری در مورد برنامه درمانی یک فرد که مهمترین عامل در یک سری پرسشنامه یا تست های استاندارد است، دقیق تر است. به عنوان مثال، پاسخ به یک پرسشنامه ممکن است منجر به تشخیص ADHD شود، اما نقشه مغز نشان می دهد که این در واقع یک اختلال یادگیری است که به دلیل ارتباط معیوب بین سلول های عصبی ایجاد می شود.
چرا نقشه برداری مغز؟ یک تشخیص اشتباه به سادگی پرسیده می شود به این معنی است که درمان های توصیه شده شامل داروهای قوی در بسیاری از موارد کاملاً نامناسب هستند و خطر بی اثر بودن را دارند.
نقشه برداری مغز اصطلاحی در تحقیقات مغزی است که به مطالعه ساختار و عملکرد مغز با هدف ایجاد نقشه های مغزی از مناطق عملکردی خاص اطلاق می شود. این ثبت نام علاوه بر ثبت نقشه برین مپ مشهد در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور نیز صورت می گیرد.
در واقع به کمک نقشه مغزی می توان ویژگی های عملکردی مغز هر فرد مانند مهارت های حرکتی، حافظه، بینایی، شنوایی و … را ترسیم کرد. ابزارهای مختلفی برای نقشه برداری از مغز در دسترس هستند، از جمله FMRI، توموگرافی انتشار پوزیترون (PET)، الکتروانسفالوگرافی (EEG) و مغناطیسی مغزی (MEG). در این مقاله به نقشه برداری مغز qEEG می پردازیم.

نقشه برداری به کمک qEEG

الکتروانسفالوگرافی (EEG) اندازه گیری الگوهای الکتریکی فعالیت مغز در سطح پوست سر است که فعالیت قشر مغز را منعکس می کند و معمولا به عنوان امواج مغزی کمی شناخته می شود. qEEG که معمولاً به عنوان “نقشه مغز” شناخته می شود، تجزیه و تحلیلی از تفسیر تصاویر EEG است که می تواند به ما در درک دقیق تر فعالیت مغز کمک کند.

تفاوت EEG و qEEG 

در واقع qEEG یک EEG کالیبره شده است. ضبط EEG در درجه اول برای تشخیص صرع، اختلالات خواب و بیداری و تعیین مرگ مغزی استفاده می شود. و اینکه الگوی امواج مغزی چقدر از حالت عادی منحرف می شود. با استفاده از نقشه مغز (qEEG) می توان فناوری عصبی-روانپزشکی بیماری هایی مانند زوال عقل، اختلالات روانی یا اختلالات حرکتی و شناختی را ارزیابی کرد.

نقشه مغز qEEG چگونه انجام می شود؟

کل فرآیند نقشه برداری مغز در مشهد حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد. راحت و بدون درد است اما کمی موی شما را خیس یا به هم ریخته میکند.

در حین ضبط روی یک صندلی راحت می نشینید و کلاهی با الکترودهایی مختلف روی سر شما قرار می گیرد.و داده های مغزی شما ثبت می شود.

تجزیه و تحلیل ما نتایج را با پایگاه داده افراد هم سن و نرمال مقایسه می کند تا ببیند آیا مغز شما به طور قابل توجهی از میانگین یا هنجار منحرف می شود و این انحرافات در کجا قرار دارند.

برای کودکان  پرتحرک، فقط با چشمان باز ضبط می کنیم تا مدت زمان نشستن روی صندلی را به حداقل برسانیم. حتی اگر زمان ثبت را کاهش دهیم، با این حال باز هم می توانیم اطلاعات ارزشمندی را به دست آوریم.

فرآیند نقشه برداری مغز بسیار شبیه به کاری است که یک متخصص مغز و اعصاب هنگام انجام یک EEG معمولی انجام می دهد. با این حال، نقشه مغز qEEG اطلاعات بسیار متفاوتی را با آنچه که متخصص مغز و اعصاب انجام می دهد تجزیه و تحلیل می کند.

چرا از نقشه مغزی (qEEG)  برای درمان استفاده می شود؟

بسیاری از مراکز درمانی در مشهد یا ایران که در زمینه نوروتراپی کار می کنند، قبل از توسعه مداخلات بالینی از نقشه برداری مغزی استفاده نمی کردند. این مراکز یا افراد از یک پروتکل استاندارد برای تحریک مغز استفاده می کنند. پاسخ های عصبی و … که یک پروتکل رایج و با در نظر گرفتن تفاوت های مغز هر فرد است ممکن است برای آنها مناسب نباشد.
علاوه بر این، برخی مراکز از این نقشه مغزی در مشهد و سایر نقاط جهان برای ارزیابی تغییرات امواج مغزی هر فرد نسبت به نرمال استفاده می کنند. به عنوان مثال، می تواند با استفاده از نقشه مغزی، اضطراب یا افسردگی را در یک فرد تشخیص دهد و حتی تغییرات شناختی، مانند تغییر در توجه یا حافظه را ارزیابی کند. البته باید توجه داشت که نقشه مغز بدون ارزیابی بالینی فرد نمی تواند از دقت کافی برخوردار باشد.

مزایای اصلی نقشه مغز:

  • به شناسایی مشکلات مربوط به اختلالات مغزی کمک می کند
  • نواحی خاصی از مغز را شناسایی می کند که به درستی کار نمی کنند و می توانند بر احساسات، رفتار، ادراک، خواب، یادگیری و موارد دیگر تأثیر بگذارند.
  • این به تعیین مداخلات و پروتکل‌هایی برای تحریک مغز، نوروفیدبک و غیره کمک می‌کند.
  • اطلاعاتی را ارائه می دهد که نشان می دهد کدام دسته از داروها برای یک مشکل مناسب یا نامناسب هستند. (این دانش می تواند به کاهش تجویز آزمون و خطا کمک کند)
  • توضیح اینکه چرا دارو در وهله اول کار نمی کند کمک می کند

چگونه نقشه مغزی برای درمان استفاده می شود؟

نقشه مغز می تواند مناطقی از مغز را نشان دهد که بیشتر یا کمتر از حد معمول فعال هستند. پس از معاینه بالینی فرد، تغییرات در نقشه مغز می تواند علائم بیماری یا مشکل را در فرد تایید کند. لازم به ذکر است که نقشه های مغز باید به دقت توسط متخصصان تفسیر شود و مناطق مربوط به بیماری ها یا بیماری های فردی باید برای درمان هایی مانند تحریک مغز یا نوروفیدبک هدف قرار گیرند.

در واقع نقشه مغزی برای تایید تشخیص یک اختلال خاص در فرد یا تعیین پروتکل درمانی فرد استفاده می شود.

برای اینکه بفهمید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم، به این نمونه از نقشه های مغز نگاهی بیندازید.

این تصویر بخشی از نقشه مغزی مرد ۲۳ ساله ای را نشان داد که دوستانش به بی توجهی متهم کرده بودند. این به او صدمه می زند زیرا او خیلی تلاش می کند توجه را جلب کند. او دوست ندارد بخواند. رنگ قرمز در تصاویر زیر از نقشه مغز شما نشان می دهد که فرکانس های بسیار آهسته ای (۴-۸ هرتز) دارید. بیش فعالی بیش از حد با توجه تداخل می کند و الگوی رایج ADHD است. این همچنین مربوط به افرادی است که از خواندن متنفرند زیرا در تمرکز بر محتوا مشکل دارند. با استفاده از نقشه‌برداری مغز در مشهد، این شاخص‌ها را ارائه می‌دهیم تا با کمک تحریک مغز و فناوری عصبی، فعالیت آهسته مغز شما را کاهش داده و توجه و توانایی یادگیری شما را بهبود بخشد.

برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEGهمین نقشه برداری مغز در افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات خلقی و شناختی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مثالی دیگر:

پسری که بالاخره ADD نداشت!

والدین یک پسر ۱۱ ساله پنج سال تلاش کردند تا بفهمند مشکل او چیست و چه کاری می توانند برای کمک به او انجام دهند. او با مدرسه و دوستانش مشکل داشت. چندین متخصص و پزشک در طول سال ها با تشخیص نامشخص سه بار معاینه شدند و تنها یک گزینه درمانی به آنها داده شد: درمان!
وقتی مغز را نقشه برداری کردیم و نتایج را به داده های دیگر آزمایش اضافه کردیم، تشخیص سندرم آسپرگر ثابت شد – نه ADD. همچنین مشخص شد که وی با وجود توصیه پزشکان نباید از مواد محرک استفاده کند.

شاید این مطلب برایتان جالب باشد

آیا بیش فعالی با نوروفیدبک درمان می شود؟

 

تعجب می کنید که چرا روانپزشک شما اسکن مغز را انجام نداده یا توصیه نمی کند؟

اکثر روانپزشکان و متخصصان سلامت روان از نقشه برداری مغز در مشهد یا سایر شهرها استفاده نمی کنند زیرا این نقشه جزء ابزار استاندارد آنها نیست. انجام qEEG زمان زیادی را برای یادگیری نیاز دارد و بسیار فنی است. آنها همچنین ممکن است اطلاعات کافی در مورد نقشه برداری مغز نداشته باشند تا آن را توصیه کنند.

چه مراکزی برای ثبت نقشه مغزی در مشهد معتبر هستند؟

باید توجه داشته باشید که هر شخص یا مرکزی که مدعی ثبت نقشه مغزی باشد لزوماً تخصص لازم در این زمینه را ندارد. حتی دیده می‌شود که افرادی با مقالات غیرمرتبط ادعا می‌کنند که نقشه مغز را ثبت می‌کنند بدون اینکه دقیقاً بدانند چگونه باید ضبط کنند، امواج مغزی را حذف کرده و آن را تفسیر کنند. مسلماً ثبت نقشه مغز بدون تفسیر متخصص ارزش چندانی ندارد. در کلینیک زندگی شاد، متخصصان چندین رشته (عصب شناسی، نورولوژی…) این نقشه های مغز را تفسیر می کنند. آنها همچنین راه حل های درمانی فردی را برای هر فرد بر اساس نقشه مغز او ارائه می دهند.
لازم به ذکر است که نقشه برداری مغز به تجهیزات ویژه و همچنین دانش و مهارت فنی نیاز دارد. علاوه بر این، تفسیر نتایج و توانایی طراحی پروتکل های سفارشی برای هر بیمار با استفاده از این نتایج نیازمند تجربه قابل توجهی است.
همچنین ذکر این نکته ضروری است که همه خدمات نقشه برداری مغز در مشهد یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از مراکز نقشه برداری مغز اطلاعات جامع ارائه شده توسط یک مرکز اختصاصی qEEG را ارائه نمی دهند.
لازم به ذکر است که همه ارائه دهندگان خدمات qEEG تجربه و درک گسترده ای از qEEG ندارند. مهم است که قبل از ایجاد نقشه مغز، سطح تجربه و دانش یک مرکز نقشه برداری مغز را بررسی کنید.

مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود:

هزینه نقشه مغزی چقدر است؟

وزارت بهداشت هر ساله کتابی در مورد هزینه نسبی خدمات سلامت منتشر می کند که در آن میزان نقشه برداری مغز نیز بر اساس ضرایب مطلق، شغلی و نسبی تعیین می شود. موسسه بهداشت روان مشهد نقشه های مغز را بر اساس همین نرخ ها ثبت و تفسیر می کند. بیشتر بیمه تکمیلی هزینه ثبت نام و تفسیر نقشه های مغزی را پوشش می دهد.
باید توجه داشته باشید که ممکن است فقط یک بار در طول زندگی خود به این آزمایش نیاز داشته باشید. پس به ثبت و تفسیر نقشه ذهنی توجه کنید. حتما به افرادی مراجعه کنید که دارای مدارک لازم هستند. در برخی موارد، افراد فاقد صلاحیت که تجهیزات کم‌هزینه نقشه‌برداری مغز شما را ندارند، می‌خواهند نظر شما را بدانند. لطفا توجه داشته باشید که نتایج نقشه برداری مغز تحریف شده است. آیا افراد می توانند منجر به سوء استفاده از آن شخص شوند. این می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت فرد داشته باشد.

در پایان خوشحالیم که توانستیم به شما برای شناسایی برترین مرکز ثبت و تفسیر qEEG یا نقشه مغزی در مشهد کمکی کنیم .
در صورت داشتن هرگونه سوالی میتوانید از طریق این لینک سوالات خود را مطرح کنید همکاران ما در کلینیک زندگی شاد پاسخگوی سوالات شما هستند

Visits: 367

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماستماس با مارزرو نوبت