قانون جذب

قانون جذب


شاید شما تاکنون درباره قانون جذب یا قانون جذب و یا قانون راز چیزهایی شنیده باشید اما دقیقاً ندانید به چه معناست.

شاید بسیاری از شما این اتفاق را تجربه کرده باشید که به شخصی فکر می‌کردید و آن شخص با شما تماس گرفته و یا آن را ملاقات کرده باشید و یا اینکه به چیزی فکر کرده باشید و آن را دریافت کرده باشید، این خود جز قوانین جذب به‌ حساب می‌آید. ممکن است قوانین جذب موفقیت‌های بزرگ، اغلب اوقات بدیهی و حیرت‌انگیز به نظر برسد. دراین پست مطالب جالبی را در ارتباط با قانون جذب با شما به اشتراک می گذاریم.

برای مطالعه:چگونه فردی مثبت اندیش باشیم؟

قانون جذب چیست؟

به بیان ساده تر، قانون جذب می گوید که شما هر آنچه را که بر آن متمرکز هستید، وارد زندگی خود خواهید کرد.

هرچه انرژی و توجه خود را به آن بسپارید، به سمت شما باز خواهد گشت.

بنابراین، اگر در زندگی خود متمرکز بر موارد خوب و ارتعاش مثبت باشید، به طور خودکار چیزهای خوب و مثبت بیشتری را در زندگی خود جذب خواهید کرد.

اگر شما بر کمبود و انرژی منفی متمرکز هستید، این همان چیزی است که به زندگی شما جذب می شود.

آموزش قانون جذب

به طور کلی طرفداران قانون جذب بر ۳ قانون اصلی، تمرکز کرده اند و الباقی قوانین زیر شاخه این ۳ مورد، به حساب می آیند. سه قانون اصلی به شرح زیر می باشند:

  • جذب مشابه ها

به طور کلی، این قانون بیان می کند که چیزهای مشابه یکدیگر را جذب می کنند و به سمت هم کشیده می شوند. برای مثال مردم، بیشتر تمایل دارند افرادی را به خود جذب کنند و نزدیکشان نگاه دارند که از لحاظ فکری و شخصیتی شباهت بیشتری به خودشان دارند،‌ اما علاوه بر این موضوع، مردم بیشر تمایل دارند که نتایج مشابه را نیز به خودشان جذب کنند. به زبان ساده تر، افکار منفی باعث جذب و به دست آوردن تجربیات منفی می شود و همین مورد برای افکار مثبت نیز صادق است

  • طبیعت از خلا متنفر است

این قانون جذب، نشان می دهد که حذف افکار و انرژی های منفی از زندگی تان،‌ می تواند جای بیشتری برای افکار مثبت و خوب باز کند. در واقع، در این قانون عنوان می شود که خالی بودن ذهن و پخش نکردن انرژی، یک امر غیر ممکن است. طرفداران این قانون بر این باورند که چون خالی بودن ذهن امکان ندارند، پس بهتر است که آن را با چیزهای مثبت پر کنیم و تا حد ممکن از موارد منفی دوری کنیم و با این کار، یک چرخه مثبت ایجاد می شود که به بهتر شدن انرژی افراد کمک می کند.

  • زمان حال، همیشه عالی است

به طور کلی این قانون بر این باور است که همیشه کارهای هر چند کوچکی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا لحظه حال را بهبود ببخشد. در حالی که ممکن است، زمان حال در نظرتان ناقص باشد، این قانون پیشنهاد می کند که به جای ترسیدن یا ناراحت بودن، باید انرژی خود را روی راه هایی متمرکز کنید که باعث شود لحظه الانتان را به بهترین شکل ممکن بسازید.

نحوه‌ی استفاده از قانون جذب

چگونه می‌توان شروع به استفاده از قانون جذب کرد؟ طبق این فلسفه، شما واقعیتِ خودتان را خلق می‌کنید. هر آنچه که بر رویش تمرکز کنید، همان چیزی خواهد بود که به زندگی‌تان وارد خواهد شد. به عبارت دیگر، هر آنچه که معتقدید در زندگی‌تان رخ خواهد داد به زودی اتفاق خواهد افتاد. برای گنجاندن قانون جذب در زندگی‌تان می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سپاس‌گذار باشید.
  • اهداف‌تان را مجسم کنید.
  • به دنبال نکات مثبتِ یک موقعیت باشید.
  • نحوه‌ی شناسایی تفکر منفی را یاد بگیرید.
  • از جملات تأکیدیِ مثبت استفاده کنید.
  • وقایع منفی را به شیوه‌ی مثبت‌تری بازگو کنید.

گرچه ممکن است قانون جذب یک راه‌حل فوری برای همه‌ی چالش‌های زندگی‌تان نباشد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا یادبگیرید که نگرش خوش‌بینانه‌ای نسبت به زندگی داشته باشید. قانون جذب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه‌ی خود را برای ادامه‌ی مسیر و رسیدن به اهداف‌تان حفظ نمایید.

نکاتی برای تمرین قانون جذب

تمریناتی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا قانون جذب را وارد زندگی‌تان نمایید. برخی از این تمرینات عبارتند از:

نوشتن: نوشتن افکارتان به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید الگوهای فکریِ همیشگی‌تان را شناسایی کنید و ببینید که آیا بیشتر فرد خوش‌بینی هستید یا بدبین، و یاد بگیرید که چگونه می‌توانید الگوهای منفی تفکرتان را تغییر دهید.

تهیه‌ی تابلوی خلق‌وخو: یک یادآور بصری ایجاد کنید که به شما کمک کند ذهنیت مثبتی داشته باشید، با انگیزه بمانید و روی اهداف‌تان تمرکز نمایید.

تمرین پذیرش: به جای تمرکز بر ایرادات زمان حالتان و آنچه که لازم است تغییر کند، روی پذیرش حقایق به همان شکلی که هستند کار کنید. این بدان معنا نیست که برای ساخت آینده‌ای بهتر تلاش نکنید، بلکه بدان معناست که اجازه ندهید آرزوی متفاوت بودن شرایط در زمان حال، تمرکز و توان لازم را از شما سلب کند.

تمرین خودگوییِ مثبت: اگر با انتقاد بیش از حد از خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، این هدف را برای خود تعیین کنید که هر روز خودگوییِ مثبت انجام دهید. این تمرین با گذر زمان ساده‌تر خواهد شد و ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که حفظ ذهنیت منفی، نسبت به گذشته برایتان دشوارتر شده است.

آیا قانون جذب عمل گرایی را نقض می‌کند؟

قبل از هر چیز باید بدانید، کاملا اشتباه است که فکر کنید قانون جذب عمل را حذف می‌کند. بدون شک برای رسیدن به هر خواسته‌ای باید دست به عمل بزنید. حال نقش قانون جذب چیست؟

قانون جذب مانند یک عدد در عمل شما ضرب می‌شود. بسته به این که ارتعاشات شما چقدر قوی و مثبت باشند، این عدد بزرگ تر می‌شود. احتمالا تا اینجا متوجه نقش عمل شده اید!

فکر کنید مانند برخی افراد که این قانون را اشتباه فهمیده اند، تصور کنید که هیچ کاری نیاز نیست انجام دهید. آنگاه عمل شما صفر است و هر عددی که در آن ضرب شود، حاصل همان صفر می‌شود.

اما کاری که ارتعاشات شما برایتان انجام می‌دهد، هدایت در مسیری است که به موفقیت بیشتر می‌انجامد. افرادی سر راهتان قرار می‌گیرند که می‌توانند شما را در انجام بهتر کارهایتان یاری دهند. ایده‌هایی به ذهنتان می‌آید که اجرایی کردن آن‌ها سود زیادی به شما می‌رساند! پزشکی به شما معرفی می‌شود که بیماری‌تان را کاملا خوب می‌کند. پس می‌بینید که در نهایت شما باید عمل کنید؛ اما نتیجه است که متفاوت می‌شود.

احتمالا شما هم دوست دارید در زمینه جذب پول، جذب یک فرد معین، جذب سلامتی و … اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه هر کدام از این خواسته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانید از آن‌ها نتیجه مطلوب دریافت کنید.

تاریخچه قانون جذب

در حالی که قانون جذب، به تازگی مورد توجه افراد قرار گرفته، جالب است بدانید که این قانون جدیدی نیست و قدمت طولانی دارد. ایده اصلی این قانون، ریشه در فلسفه دارد که به اوایل قرن نوزدهم باز می گردد. در قرن بیستم، با انتشار یافتن کتاب “راز” که به یکی از پرفروش ترین کتاب ها تبدیل شد، دوباره به ذهن مردم باز گشت. با بازگشت دوباره این قانون، تحقیقات بیشتری در مورد آن انجام شد و افراد بیشتری از آن پیروی کردند. البته که تعداد بسیار زیادی از افراد نیز با استفاده کردن از این قانون توانستند به نتیجه های دلخواه خودشان دست پیدا کنند.

جمع بندی

اگر بخواهیم تعریفی تحت الفظی از قانون جذب داشته باشیم این قانون را باید این گونه بیان کنیم: انسان به هر چه که می‌اندیشد و هر چه را که احساس می‌کند، همان یا چیزی مشابه آن را جذب می‌کند.

طبق این تعریف، زندگی هر کسی را افکار و احساساتش می‌سازد. افرادی که موفقیت‌های زیادی را تجربه کرده اند، همگی به این سخن صحه می‌گذارند که بارها و بارها، به روزهایی که موفق خواهند شد، اندیشیده اند و آن را برای خود بازسازی کرده بودند. قدرت تخیل در این افراد به خوبی عمل کرده است و آن‌ها در تخیلات خود روزهای رسیدن به موفقیت را دیده اند.

مطالعه بیشتر:چگونه از قانون جذب در روانشناسی مثبت‌گرا استفاده کنیم؟

Visits: 69

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *