مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند - اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی  

مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند - اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی  


مشکلات روانپزشکی سالمندان  : کارآمدترین خدمات تخصصی روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در مجهزترین مرکز روانپزشکی مشهد ، این خدمات شامل ارزیابی و درمان اختلالات روانپزشکی شایع ، درک نیازهای ویژه گروههای خاص دچار بیماری روانپزشکی در محیط های طبی مانند سالمندان، کودکان، افراد دچار ناتوانی ذهنی و … می باشد ؛ همچنین تخصص روانپزشکان متعهد ما در موضوعات مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند – اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی    نیز است. شما عزیزان می توانید با رزرو تلفنی با شماره تلفن ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ از خدمات این مرکز بهره مند شوید.

مشکلات روانپزشکی سالمندانکلینیک زندگی شاد افتخار دارد که جهت درمان انواع اختلالات روانپزشکی در سالمندان، بزرگسالان، نوجوانان  و کودکان با ۳۰% تخفیف با تمام توان در خدمت شما هموطنان عزیز باشد ؛ ما در این مطلب از زبان روانپزشکان مجرب خود در مورد مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند – اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی    با شما گفتگوی مختصری خواهیم داشت ؛ البته برای گرفتن بهترین نتیجه منتظر حضور شما عزیزان در کلینیک تخصصی زندگی شاد با سال ها سابقه ی درخشان خواهیم بود.

کلینیک تخصصی روانپزشکی زندگی شاد با عالی ترین تیم از بهترین روانپزشکان کشور به ارایه خدمات روانپزشکی در زمینه انواع اختلالات مرتبط با روانپزشکی در بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان می پردازد ؛ موسسه تخصصی زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. با توسعه دنیای صنعتی و افزایش فشارهای جسمی روانی ناشی از زندگی صنعتی، اختلالات مرتبط با استرس در انسان رو به افزایش است. ویژگی اساسی این تغییر، پررنگ شدن عوامل روانی اجتماعی و فرهنگی و اهمیت یافتن تاثیر عوامل اجتماعی بر بروز و سیر و درمان بیماری ها است. هدف ما برطرف کردن استرس ها و مشکلات شما عزیزان در زمینه های مختلف روانپزشکی می باشد.

مشکلات روانپزشکی سالمندان- توسط روانپزشکان و درمانگران مجرب و حرفه ای در بهترین مرکز روانپزشکی با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با درمان های بدون دارو و پایدار برای شما هموطنان عزیز با رزرو تلفنی با شماره تلفن ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ انجام می گیرد.

مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند - اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی  
مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند – اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی

شایع ترین بیماری های روانی در سالمندان

شایع ترین بیماری های روانی در سالمندان را بشناسید تا بتوانید با راهکارهای مناسب از بروز و یا تشدید آنها در سالمندی پیشگیری کنید. ما در این مقاله این بیماری های شایع سالمندی را بررسی کرده ایم. بر اساس گزارش CDC ، بیش از ۲۰ درصد از بزرگسالان ۵۵ ساله یا بالاتر دارای نگرانی های روانی بوده اند، اما از هر سه نفر فقط دو نفر تحت درمان قرار گرفته اند.

در حالی که تشخیص بیماری های روانی در افراد مسن غالباً نادیده گرفته و چالش برانگیز است، اما عوارض آن می تواند سلامت و رفاه سالمند را به شدت کاهش دهد، درمان سایر بیماری های مزمن را پیچیده کرده و حتی منجر به مرگ شود.

آمار سلامت روان سالمندان

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، اختلالات روانی تقریباً ۱۵ درصد از افراد بالای شصت سال را تحت تأثیر قرار می دهد، این تعداد با افزایش سن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. مشکلات روانپزشکی سالمندان–  اختلالات اضطرابی ۳.۸ درصد از افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهند.

CDC بیان می کند که ۲۰ درصد افراد پنجاه و پنج سال و بالاتر، نوعی نگرانی از سلامت روان دارند.

افسردگی تا ۵ درصد از افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما این تعداد در افرادی که به مراقبت های بهداشتی خانگی نیاز دارند به حدود ۱۳.۵ درصد می رسد.

مردان بالای هفتاد و پنج سال و بالاتر نرخ خودکشی بالاتری نسبت به سایر گروه های سنی (۳۸ در ۱۰۰۰۰۰) دارند.

چرا مسائل مربوط به سلامت روان با سالمندان حل نمی شود؟

مشکلات روانپزشکی سالمندان– علیرغم آنچه آمارها نشان می دهد، به دلیل مشکلات بهداشتی و زندگی مرتبط با سن، انتخاب مسائل بهداشت روانی در میان سالمندان دشوار است. گاهی اوقات علائم می توانند بسیار ظریف باشند یا به انواع دیگر بیماری های زمینه ای یا تغییرات زندگی نسبت داده شوند.

علاوه بر این، افراد مسن کمتر علائم جسمی که در حال تجربه آنها هستند یا علائم مربوط به مشکلات روانی را ،به پزشک ارائه می دهند. این می تواند به دلیل انگ بر مشکلات بهداشت روانی باشد، یا شاید فرد نتواند توضیح دهد که چه چیزی را تجربه می کند.

به عنوان مراقبین، بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که علائم و خطرات مربوط به مشکلات رایج سلامت روانی را درک کرده و در مشاهده و انتقال تغییرات یا علائم به متخصصان بهداشت روان کوشا باشیم.

عوامل خطرساز و علل شایع ترین بیماری های روانی در سالمندان

یکی از مشکلات اصلی در تشخیص و درمان سالمندان مبتلا به بیماری روانی، این است که افراد مسن بیشتر از مسائل روانی (CDC) مشکلات جسمی را گزارش می دهند. اما حتی استرس های عادی احساسی و جسمی مرتبط با افزایش سن می تواند منجر به افسردگی یا اضطراب شود. در اینجا برخی از محرک های احتمالی بیماری های روانی در سالمندان ذکر شده است:

  • اندوه
  • تنهایی
  • بیوه گی
  • داروهای خاص
  • ناتوانی های جسمی
  • درد و بیماری مزمن
  • تغییرات عمده زندگی
  • بیماری ایجاد کننده زوال عقل
  • سوء تغذیه یا رژیم غذایی نامناسب
  • اختلالات جسمی مانند تیروئید یا بیماری فوق کلیوی که بر احساسات، اندیشه یا حافظه تأثیر می گذارد.

علائم شایع ترین بیماری های روانی در سالمندان

با افزایش سن، دیدن تغییرات غیر معمول نیست. مشکلات روانپزشکی سالمندان– فراموشی عمومی طبیعی است، اما افسردگی مداوم، اضطراب، از دست دادن حافظه یا سایر مسائل شناختی می تواند نشانه های جدی تر باشد.

اگر شما یک مراقب هستید یا یک دوست سالمند در زندگی خود دارید، می توانید شاخص های یک مسئله سلامت روانی را مشخص کنید. در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده رایج برای جستجو وجود دارد:

  • میل یا نیاز به مواد مخدر
  • از دست دادن حافظه کوتاه مدت
  • افزایش احساس استرس یا نگرانی
  • مشکلات نظافت یا نگهداری از منزل
  • عصبانیت، آشفتگی یا افزایش پرخاشگری
  • تمایلات رفتاری وسواسی-اجباری یا افکار
  • رفتارها یا افکار غیرمعمول جهت دیگران
  • تغییر در اشتها، سطح انرژی و یا خلق و خوی
  • افکار مداوم ناامیدی، غم و اندوه، و یا خودکشی
  • احساس اضطراب، بیقراری، یا مشکل در تمرکز
  • مشکلاتی در خواب بیش از حد یا در خواب ماندن
  • مشکل در مدیریت امور مالی یا کارهای مربوط به اعداد
  • رفتارها یا افکاری که بر فرصت های اجتماعی، کار یا خانواده تأثیر می گذارد.
  • مشکلات گوارشی مداوم، درد یا سردرد که با سایر مشکلات زمینه ای توضیح داده نمی شود.

اگر یکی از اعضای خانواده یا فردی که تحت مراقبت است هر کدام از این علائم را نشان داد، با تیم مراقبت های پزشکی، از جمله پزشک مراقبت های اولیه تماس بگیرید تا بهترین راه برای تشخیص و درمان نگرانی های احتمالی مربوط به سلامت روان را قبل از جدی شدن آنها تعیین کنید.

مشکلات روانپزشکی سالمندان– در این مطلب به موضوعات تخصصی مهمی مانند مشکلات روانشناختی سالمندان- روانشناسی سالمندی-  مقاله در مورد روانشناسی سالمندی- روانشناس خوب برای سالمند – اختلالات و بیماری های شایع سالمندی- روانشناسی سلامت سالمندی  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی  و روانی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک روانپزشک حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک تخصصی روانپزشکی زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت روان زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳  -۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶- ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو تلفنی به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. آرزوی ما دیدن افرادی شاد و بدون دغدغه در جامعه می باشد.

 

 

 

Views: 4

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *