علت مراجعه به روانپزشک| کارآمدترین خدمات تخصصی روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در مجهزترین مرکز روانپزشکی مشهد

علت مراجعه به روانپزشک| کارآمدترین خدمات تخصصی روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در مجهزترین مرکز روانپزشکی مشهد


کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس ارائه خدمات روانشناسی با۴۰% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک مشهد. خدمات مرکز ما نوروتراپی و نوروفیدبک، مشاوره اعتیاد، زوج درمانی و مشاوره کودک می باشد. همچنین به موضوعات  هزینه هر جلسه بیوفیدبک- هزینه بیوفیدبک- بیوفیدبک عضلات کف لگن- بیوفیدبک روده – عکس دستگاه بیوفیدبک- بیوفیدبک روده- بیوفیدبک درمشهد  خواهیم پرداخت.

کاربرد بیوفیدبک در درمان استرسکلینیک زندگی شاد با افتخار اعلام می نماید که جهت انجام نوروفیدبک با ۴۰% تخفیف ویژه ی دانشجویان، دانش آموزان و داوطلبان کنکور در تمام ساعات کاری در مرکز درمانی حسین بن علی (ع) واقع در حاشیه میدان بسیج ؛  با شماره ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰  جهت رزرو تلفنی در خدمت شما عزیزان می باشد. ما می خواهیم در این مقاله در مورد هزینه هر جلسه بیوفیدبک- هزینه بیوفیدبک- بیوفیدبک عضلات کف لگن- بیوفیدبک روده – عکس دستگاه بیوفیدبک- بیوفیدبک روده- بیوفیدبک درمشهد  با شما عزیزان صحبت کنیم .

کلینیک زندگی شاد با داشتن متخصصین با تجربه و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران، به ارایه خدمات سلامت محور در حوزه مغز و شناخت و امر آموزش و پژوهش، در بستری دانش بنیان می پردازد. دفتر موسسه زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. هدف از فعالیت ها در موسسه زندگی شاد ارائه خدمات دانش محور در زمینه مغز و ترویج پژوهش در حوزه علوم اعصاب ( مغز، شناخت و رفتار) با استفاده از فناوری مربوطه و توسعه آگاهی در این زمینه است. جهت هرگونه مشاوره تلفنی و یا حضوری در مرکز درمانی حسین بن علی (ع) واقع در حاشیه میدان بسیج می توانید با شماره تلفن رزرو تلفنی ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ با ما در تماس باشید. همکاران ما با کمال میل شما را در زمینه نوروفیدبک راهنمایی خواهند کرد.

کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس- نوروفیدبک توسط متخصصین و درمانگران با تجربه و حرفه ای در بهترین مرکز نوروفیدبک با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با ۴۰% تخفیف ویژه ی دانشجویان، دانش آموزان و داوطلبان کنکور با شماره ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰  رزرو تلفنی انجام می گیرد .

کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس| ارائه خدمات روانشناسی با40% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک مشهد
کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس| ارائه خدمات روانشناسی با۴۰% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک مشهد

بیوفیدبک چیست؟

هدف از بیوفیدبک غالباً ایجاد تغییرات ظریف در بدن است که منجر به یک اثر مطلوب می‌شود. این روش ممکن است شامل شل کردن برخی از ماهیچه‌ها، کاهش ضربان قلب یا کاهش احساس درد باشد. برخی از کارکردهایی که افراد می‌توانند کنترل کنند عبارتند از:

  • جریان خون
  • فشار خون
  • ضربان قلب
  • تنش عضلانی
  • درک درد

با این کار افراد اغلب قادر به بهبود سلامت جسمی، عاطفی و روانی خود هستند. به عنوان مثال از بیوفیدبک می‌توان برای کمک به افراد در مدیریت بهتر علائم یک بیماری نیز استفاده کرد.

دانشمندان بیوفیدبک را به عنوان فرایندی تعریف می‌کنند که به افراد امکان می‌دهد فعالیت‌های فیزیولوژیکی خود را به منظور بهبود سلامت یا عملکرد خود تغییر دهند. با استفاده از ابزار دقیق اندازه گیری، اطلاعات مربوط به عملکردهای بدن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس– ارائه این اطلاعات غالباً همراه با تغییر در تفکر، احساسات و رفتار از تغییرات فیزیولوژیکی مطلوب پشتیبانی می‌کند. با گذشت زمان این تغییرات می‌توانند بدون استفاده مداوم از ابزار دوام بیاورند.

کاربرد بیوفیدبک

هنوز مشخص نیست که چرا و چگونه بیوفیدبک کار می‌کند اما به نظر می‌رسد برای افرادی که به بیماری‌های مرتبط با استرس مبتلا هستند، مفید است.وقتی فرد دچار استرس می‌شود، فرایندهای داخلی در وی مانند فشار خون می‌تواند نامنظم شود. بیوفیدبک تمرینات آرامش و روان را به بیماران آموزش می‌دهد که می‌تواند علائم را تسکین دهد.

میگرن

افراد معمولاً برای درمان سردرد و میگرن به دنبال روش‌های بیوفیدبک و آرام سازی هستند، اما بررسی اثربخشی آن نتایج متفاوتی را به همراه داشته است. یک مطالعه نشان داد که درمان بیوفیدبک باعث کاهش دفعات و شدت علائم در افراد مبتلا به سردرد میگرنی می‌شود.با این حال محققان دیگر گزارش دادند که به نظر می‌رسد آرامش به نفع افراد مبتلا به سردرد میگرنی است اما به نظر نمی‌رسد ترکیب آرامش با بیوفیدبک فواید بیشتری داشته باشد.

این تحقیق نشان می‌دهد که بیوفیدبک یک روش درمانی بسیار پرهزینه و وقت گیر است که در مطالعه ما، هیچ مزیت اضافی در مقایسه با تکنیک‌های ساده آرام سازی در درمان میگرن و سردردهای تنشی در بزرگسالان ایجاد نمی‌کند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که درمان بیوفیدبک علائم سردرد و میگرن را در ۴۰ تا ۶۰ درصد بیماران بهبود می‌بخشد که مشابه میزان موفقیت داروها است. کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس– آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که ترکیب بیوفیدبک با دارو ممکن است اثربخشی هر دو را افزایش دهد. با این وجود، اگرچه بیوفیدبک می‌تواند به تسکین میگرن ناشی از استرس کمک کند، در میگرن ناشی از عوامل دیگر ممکن است کمتر پاسخگو باشد.

کاربرد بیوفیدبک برای بیماران مبتلا ADHD

برخی مطالعات نشان داده‌اند که بیوفیدبک EEG یا نوروفیدبک ممکن است به افراد مبتلا به بیش فعالی (ADHD) کمک کند.

به گفته محققان یک بررسی سیستماتیک، شواهد فزاینده‌ای نشان می‌دهد که نوروفیدبک می‌تواند به ADHD کمک کند. با این حال محققان به دلیل طراحی ضعیف بسیاری از مطالعات خواستار تحقیقات بیشتر برای تأیید اثربخشی آن هستند.

اختلال استرس پس از سانحه

برخی از انواع روش‌های درمانی بیوفیدبک ممکن است به بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) کمک کنند.

یک مطالعه نشان داد که افزودن بازخورد بیولوژیکی متغیر قلب به درمان با استاندارد PTSD هیچ فایده‌ای ندارد.

با این حال، دانشمندان گزارش کردند که استفاده از بیوفیدبک EEG “به طور قابل توجهی علائم PTSD را کاهش می‌دهد”.

بی‌اختیاری ادرار

دانشمندان در حال حاضر بر اساس یافته‌های مطالعات بالینی، آموزش عضلات کف لگن را با درمان بیوفیدبک برای درمان بی‌اختیاری ادرار توصیه می‌کنند.

اضطراب کودکان در دندانپزشکی

محققان بررسی کردند که درمان بیوفیدبک ممکن است به کنترل اضطراب کودکان هنگام دریافت ترمیم‌های دندانی کمک کند. کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس– آن‌ها نتیجه گرفتند که “بیوفیدبک می‌تواند در ویزیت‌های اولیه برای کودکانی که اضطرب دندانپزشکی دارند استفاده شود. استفاده از دستگاه‌های بیوفیدبک ساده‌تر برای این قرارها در تنظیم دندان پیشنهاد می‌ود.

بیماری رینود

بیماری رینود نوعی بیماری است که باعث می‌شود برخی از نقاط بدن در پاسخ به دمای سرد یا استرس عاطفی بی‌حس و خنک شوند. این مشکل از خون رسانی به پوست است.

مطالعات نشان می‌دهد که بازخورد زیستی حرارتی می‌تواند به کاهش علائم بیماری رینود کمک کند. ۸۰ تا ۹۰ درصد بیماران مبتلا به رینود بعد از درمان بهبود گردش خون و کاهش علائم را تجربه کردند.

یبوست مزمن

مطالعات نشان داد که درمان بیوفیدبک نتایج بهتری را نشان می‌دهد که استفاده از ملین‌ها برای یبوست مزمن و بیوفیدبک می‌تواند با موفقیت ماهیچه‌هایی را که باعث یبوست مزمن هستند بازآرایی کند. نتایج نشان می‌دهد که بهبود حرکت روده تقریباً در ۸۰ درصد بیماران از طریق بیوفیدبک امکان‌پذیر است. بیماران مبتلا به یبوست یا سندرم روده تحریک‌پذیر IBS احتمالاً از درمان بیوفیدبک بهره‌مند می‌شوند.

بی‌اختیاری مدفوع

دانشمندان دریافتند که ترکیب تحریک الکتریکی با درمان بیوفیدبک به بیماران مبتلا به بی‌اختیاری مدفوع کمک می‌کند. کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس– آن‌ها گزارش دادند که شواهد کافی در مورد اثربیوفیدبک به علاوه تحریک الکتریکی در درمان بی‌اختیاری مدفوع وجود دارد. تحریک AM-MF با دامنه تعدیل شده با فرکانس متوسط به علاوه BF موثرترین و بی‌خطرترین درمان به نظر می‌رسد.

کاربرد بیوفیدبک در درمان‌های شناختی و رفتاری

بیوفیدبک ممکن است راه‌های جدیدی برای درمان‌های شناختی و رفتاری باز کند.

مطالعه‌ای وجود دارد که در آن افراد هنگام دریافت سیگنال‌های بازخورد با استفاده از تصویربرداری مغز با رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) قادر به کنترل فعالیت مناطق خاصی از مغز بودند.

درد مزمن رکتوم

مطالعات نشان داده است که بیوفیدبک نسبت به سایر روش‌های درمانی برای نوعی درد مزمن رکتوم بنام سندروم لواتور آنی موثر است.

دندان قروچه شبانه

دندان قروچه شبانه به هم فشردن، مهارکردن، ساییدن دندان و فک در هنگام خواب است. دانشمندان اثر درمان بیوفیدبک را بر این شرایط بررسی کردند.

به نوزده شرکت کننده دستگاه مخصوص بیوفیدبک داده شد تا هر هفته و به مدت ۵ هفته از آن استفاده کنند. کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس– در یازده نفر از شرکت کنندگان هنگام بیدار شدن از خواب، سردرد و ناراحتی عضلات فک کاهش یافته بود. نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند: “استفاده از بیوفیدبک می‌تواند سطح فعالیت پیش عملکردی را کاهش داده و بهبود معنی‌داری در علامت ایجاد کند.” شرکت کنندگان هیچ گونه عوارض جانبی را در طول دوره مطالعه گزارش نکردند.

آپراکسی مداوم گفتار در دوران کودکی

برای فرد مبتلا به آپراکسی گفتار گفتن آنچه می‌خواهد به درستی و به طور مداوم بیان کند دشوار است. این اختلال به دلیل مشکلی در مغز است نه در عضلات گفتاری.

محققان اثربخشی یک برنامه درمانی را بررسی کردند که شامل بیوفیدبک سونوگرافی برای شش کودک مبتلا به آپراکسی گفتار در کودکان (CAS) بود که دارای خطاهای صوتی تداوم صدا هستند. پس از ۱۸ جلسه درمان، نویسندگان نتیجه گرفتند که “یک برنامه درمانی شامل بیوفیدبک سونوگرافی یک گزینه مناسب برای بهبود دقت صدا در کودکان با خطاهای مداوم مرتبط با CAS است.”

کاربرد بیوفیدبک در درمان استرس– در این مقاله به موضوعات مهمی مانند هزینه هر جلسه بیوفیدبک- هزینه بیوفیدبک- بیوفیدبک عضلات کف لگن- بیوفیدبک روده – عکس دستگاه بیوفیدبک- بیوفیدبک روده- بیوفیدبک درمشهد  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها  به تنهایی سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس و یک درمانگر حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت محور زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. آرزوی ما سلامتی و شادکامی شما عزیزان می باشد.  شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو تلفنی نوبت در مرکز درمانی حسین بن علی (ع) واقع در حاشیه میدان بسیج ، به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

Visits: 3

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *