اپلیکیشن برای کاهش اضطراب

اپلیکیشن برای کاهش اضطراب

اپلیکیشن برای کاهش اضطراب آیا کاربردیست؟ چه اپلیکیشن هایی برای کاهش اضطراب بهتر است؟ آیا اضطراب و استرس زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است؟

چگونه با شرایط اضطراری برخورد کنیم؟

شما می توانید در خانه یک دوست، در قطار یا در فروشگاه باشید. یک حمله اضطرابی می تواند به دلیل استرس موقعیتی در هر کجا که هستید بسیار طاقت فرسا باشد. اما همه ما می‌توانیم از چیزی سریع، ساده و مؤثر برای عبور از این موضوع استفاده کنیم.

اینجاست که اپلیکیشن‌ کاهش اضطراب که امروز بررسی می‌کنیم وارد می‌شوند.

در سال های اخیر ابزارهای زیادی وارد بازار شده اند. برای کمک به افرادی که با استرس، اضطراب و افسردگی مقابله می کنند. برای تسکین علائم شما در هر کجا که هستند، هر زمان که به آنها نیاز داشته باشید.
این بدان معنی است که مهم نیست که چقدر استرس و اضطراب دارید و ترجیح می دهید آرامش داشته باشید، ابزاری برای دانلود و استفاده وجود دارد.
اما موضوع اینجاست:
اکنون با وجود تعداد زیادی از این برنامه‌ها، یافتن برنامه‌ای که واقعاً کار می‌کند، می‌تواند زمان طولانی و کار زیادی طول بکشد.
البته راه ساده تری هم وجود دارد.
در اینجا، ما فهرستی از بهترین برنامه‌های کاهش اضطراب را که هر کدام تست و بررسی شده‌اند، گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم آن‌هایی را پیدا کنید که برای شما بهتر کار می‌کنند.

پنج اپلیکیشن برای کاهش اضطراب

۱- آرام Calm :

اپلیکیشن کاهش اضطراب

تصمیم گیری در مورد دو برنامه کاهش اضطراب بالا کار آسانی نبود. هر دو Calm و Breathe2Relax محتوای باورنکردنی را برای یک برنامه رایگان ارائه می دهند و در نهایت به هزاران نفر کمک کرده اند تا اضطراب خود را مدیریت کنند.
اما در پایان، Calm را به عنوان برنامه شماره یک برای مدیتیشن و آرامش انتخاب کردیم.
Calm در سال ۲۰۱۷ به عنوان اپلیکیشن سال اپل انتخاب شد و در حال حاضر سومین اپلیکیشن محبوب آیفون در رده سلامت و تناسب اندام است، این اپلیکیشن مراقبه های آرامش بخش زیادی را ارائه می دهد.
هر مراقبه با تصاویر و صداهای زیبا همراه است. در برنامه های مختلف آن چیزی مناسب پیدا خواهید کرد.
این برنامه همچنین برای دستگاه های اندرویدی موجود است، این برنامه به شما امکان می دهد مدیتیشن های بین دو تا بیست دقیقه را انتخاب کنید.
در حالی که مدیتیشن کوتاه مدت می تواند در مواقع اضطراری بسیار موثر باشد، استفاده از مدیتیشن طولانی مدت به طور منظم می تواند برای دور نگه داشتن استرس و لذت بردن از حس آرامش در طول روز معجزه کند.
مانند بسیاری از برنامه های موجود در این لیست، Calm برای دانلود رایگان است و دارای هزاران محتوای رایگان است که می توانید بلافاصله از آنها استفاده کنید. با این حال، در صورت تمایل، گزینه هایی برای خرید محتوای اشتراک وجود دارد.

فواید: استرس و آرامش را از بین می برد.

رتبه بندی:
رتبه آیفون: ۴.۸/۵
امتیاز اندروید: ۴.۶/۵
موجود برای iOS | اندروید

گوگل پلیاپل استور

۲-Breathe2Relax

اپلیکیشن کاهش اضطراب

تعداد کمی از برنامه ها به اندازه Breath2Relax تحسین شده اند. طراحی هوشمندانه ای دارد.
همانطور که از نام آن پیداست، این برنامه با تمرین تکنیک های تنفسی با تمرکز ویژه بر تنفس دیافراگمی یا “شکمی” به شما کمک می کند تا از یک حمله اضطراب عبور کنید.
با این حال، این فقط یک ابزار عالی برای استفاده در مواقع اضطراری نیست.
به طور منظم از آن استفاده کنید. فقط از تمرین ذهن آگاهی لذت ببرید. همچنین به شما کمک می کند تا قبل از رفتن به رختخواب کاملاً استراحت کنید.
همانطور که از یک ابزار توسعه یافته توسط مرکز ملی بهداشت و فناوری انتظار دارید، این ابزار از نظر علمی معتبر است. ویدیوها و نمودارهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد استرس چگونه بر قسمت های مختلف بدن شما تأثیر می گذارد. همچنین بهترین تکنیک ها را برای مقابله با استرس ارائه می دهد.
ساده موثر و بسیار آسان برای استفاده. برای هر کسی که با اضطراب استرس یا حملات پانیک سر و کار دارد ارزش دانلود را دارد.
بهترین گزینه: تمرینات تنفسی
رتبه بندی:
امتیاز آیفون: ۴.۴/۵
امتیاز اندروید: ۴/۵
موجود برای iOS | اندروید

گوگل پلیاپل استور

۳- خودیاری برای مدیریت اضطراب Self-Help for Anxiety Management

روانشناسان، دانشمندان کامپیوتر و دانشجویان دانشگاه غرب انگلستان در بریستول، خودیاری آهسته برای مدیریت اضطراب (یا به اختصار SAM) توسعه دادند. این یکی از بهترین برنامه های کاهش استرس است.
سایر ابزارها تمایل دارند به طور خاص بر یک جنبه (مانند تمرینات تنفسی یا مدیتیشن) تمرکز کنند. SAM یک انجمن یک مرحله ای برای انواع ابزارها، نکات و تکنیک ها برای کاهش استرس، کاهش اضطراب و مقابله با حملات اضطرابی است.
شاید هیچ کس در اطراف شما نباشد که وقتی از اضطراب رنج می برید شما را درک کند.
SAM برای حل این مشکل یک شبکه اجتماعی امن و خصوصی دارد. این شما و سایر افرادی را که تجربه مشابه شما را دارند به هم متصل می کند.
همانطور که گفته شد، بهترین بخش این برنامه توانایی ایجاد یک جعبه ابزار شخصی از چیزهایی است که واقعاً به شما کمک می کند. به جای تکیه بر ابزارهای از پیش تعریف شده، منبعی را پیدا کنید که هر بار برای شما کار می کند. می توانید آن را به جعبه ابزار خود اضافه کنید.
به این ترتیب، هر زمان که به آن نیاز داشته باشید، به همه چیزهایی که می دانید در مواقعی که استرس یا مضطرب هستید، می توانید به شما کمک کند، دسترسی خواهید داشت.
بهترین برای: انتخاب ابزارهای مدیریت اضطراب شخصی
امتیاز آیفون: ۳.۹/۵
فقط برای iOS موجود است

اپل استور

۴- HeadSpace

اپلیکیشن برای کاهش اضطراب
با HeadSpace، با یک آزمایش رایگان شروع می‌کنید و سپس برای محتوای بیشتر هزینه می‌کنید. این برنامه ممکن است برای همه مناسب نباشد. اما چندین مزیت دارد که به این لیست راه پیدا می کند.
نسخه رایگان یک دوره کامل ارائه می دهد که تکنیک های مدیتیشن اولیه را به شما می آموزد. می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کنید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و از یک زندگی روانی لذت ببرید.
اغلب یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد مضطرب با آن مواجه می شوند، اغراق در رویدادها، تبدیل موقعیت های بی اهمیت یا خفیف استرس زا به بلایای بزرگ و وحشتناک است.
بیشتر این لحظات غم انگیز وحشتناک هرگز در دنیای واقعی اتفاق نمی افتد، اما از آنجا که ما یک تصویر وحشتناک و ملموس در ذهن خود ایجاد کرده ایم، احساس می کنیم که واقعی است.
افزایش اضطراب می تواند منجر به هراس شود.
HeadSpace این کار را با تمرکز بر ذهن آگاهی انجام می دهد – ما را از طریق یک سری مراقبه های هدایت شده و انیمیشن های جذاب به لحظه حال و واقعیت باز می گرداند.
انیمیشن های این برنامه به یادگیری مهارت های شناختی ارزشمند کمک می کند. و نه تنها می تواند به استرس و اضطراب کمک کند، بلکه می تواند در موقعیت های زندگی روزمره مانند تغذیه سالم، ورزش و خواب آرام موثر باشد.
بهترین گزینه: تمرکز و مدیتیشن
امتیاز آیفون: ۴.۹/۵
امتیاز اندروید: ۴.۶/۵
برای اندروید و  iOS موجود است

گوگل پلی اپل استور

۵-Pacifica

اپلیکیشن برای کاهش اضطراب
درمان شناختی رفتاری (CBT) مدتهاست که در مقابله با استرس، اضطراب و افسردگی بسیار موثر است.
Pacifica از مفیدترین ابزارهای CBT استفاده می کند و آنها را همراه با مدیتیشن، تمرینات تمرکز حواس و غیره در یک برنامه کاربردی قرار می دهد.
پس از دانلود، می توانید یک مجله شخصی ایجاد کنید تا افکار خود را بنویسید و موقعیت های هیجان انگیز را یادداشت کنید. ابزارهای تحلیلی مبتنی بر CBT می توانند به شما در شکستن الگوهای افکار منفی که باعث استرس، اضطراب یا افسردگی در مورد یک رویداد یا موقعیت می شوند کمک کنند.
همچنین می‌توانید اهداف و چالش‌های روزانه را برای خود تعیین کنید.» گوش دادن به درس‌ها و فعالیت‌هایی که برای آموزش روش‌های جدید برای مقابله با اضطراب شما طراحی شده‌اند نیز می‌تواند کمک کند.
مانند سایر برنامه ها، یک بخش اجتماعی وجود دارد که می توانید با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید و داستان ها، نکات و توصیه ها را به اشتراک بگذارید.
Pacifica برای دانلود و استفاده رایگان است، اما برخی از محتواها فقط با اشتراک پولی در دسترس هستند.
بهترین برای: تمرینات مبتنی بر CBT

امتیاز آیفون: ۴.۷/۵
امتیاز اندروید: ۴.۵/۵
iOS و در اندروید موجود است.

گوگل پلیاپل استور

اپلیکیشن برای کاهش اضطراب را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

اضطراب بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد.
استفاده از این برنامه ها می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.
از آنجایی که تقریباً همه ابزارهای اینجا رایگان هستند، چرا تعداد انگشت شماری را که مفیدترین به نظر می رسند انتخاب نکنید و آنها را امتحان نکنید؟
درمان اضطراب شدید
اگر مقابله با اضطراب روزمره از کنترل شما خارج است و در زندگی شما اختلال ایجاد می کند، حتما به دنبال درمان باشید.
روان درمانی می تواند راهی موثر برای مدیریت علائم باشد. صحبت با یک درمانگر یا مشاور با تجربه می تواند به شما در درک اضطراب کمک کند و تکنیک هایی را برای مدیریت بهتر علائم به شما آموزش دهد. درمان شناختی رفتاری (CBT) یک شکل رایج از روان درمانی است که برای تغییر الگوهای تفکر با هدف درک بهتر رفتار و شناخت افکار معیوب در ذهن فرد استفاده می شود.
داروهای تجویزی نیز برای درمان اختلالات اضطرابی در دسترس هستند و شامل داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده‌های بازجذب سروتونین (SSRIs)، مهارکننده‌های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRIs) یا ضد افسردگی‌های سه حلقه‌ای هستند. سایر داروها مانند بنزودیازپین ها، بوسپیرون و مسدود کننده های بتا نیز ممکن است برای درمان اضطراب استفاده شوند.
اگر فکر می کنید به درمان نیاز دارید، با پزشک خود در مورد بهترین روش درمانی صحبت کنید. کلینیک زندگی شاد تعدادی روش علمی جدید برای مدیریت اضطراب ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

Visits: 82

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *