به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم؟

فهرست مطالب

باید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم؟

به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم؟ کدوم یکی میتونن مشکلم رو حل کنن؟سوالی که تابحال ممکن است حتی برای یک بار از خود پرسیده باشیم.
خیلی ها فرق بین روانپزشک و روانپزشک را نمی دانند و به اطراف نگاه می کنند تا ببینند وقتی مشکلی دارند به کدام دکتر مراجعه می کنند.
تفاوت بین روانشناس و روانپزشک چیست؟
تفاوت روانشناسی و روانپزشکی چیست؟
آیا روانشناسان و روانپزشکان از درمان های مشابهی استفاده می کنند؟
چگونه بفهمم به روانشناس مراجعه کنم یا روانپزشک؟
تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی چیست؟
آیا برای حل مشکلم باید از روانکاو، روانشناس یا روانپزشک کمک بگیرم؟
روانشناسی بهتره یا روانشناسی؟
سوالاتی که باید از روانپزشک پرسید؟
من بعضی ها را دیده ام، اما وقتی این جمله را می شنوی که مشکل داری و باید به روانپزشک مراجعه کنی، یادشان می آید که داروی اعصاب مصرف می کنند و نذر می کنند که مشکلت را حل کنند، اما باید بدانی که خیلی از مشکلات را فقط با رفتن می توان حل کرد. روانپزشک هست و اصلا نیازی نیست باید نگران مشکلات روحی و روانی باشید و قرص مصرف کنید گاهی فقط کمک گرفتن از روانپزشک و مصرف دارو باعث تسریع روند بهبودی می شود زیرا بدون اجتناب از موضوع بهتر بخوانید. این مقاله به تفاوت روانشناسی و روانشناسی می پردازد.

باید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم؟

تفاوت بین روانشناس و روانپزشک چیست؟

تفاوت روانشناس و روانپزشک در این است که روانپزشک مدرک پزشکی دارد و در روانپزشکی تخصص دارد. آنها شامل گفتار درمانی، دارو درمانی و سایر روش های درمانی برای درمان افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند اضطراب، اختلال بیش فعالی (ADHD)، اختلال دوقطبی، افسردگی اساسی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) اسکیزوفرنی هستند. و … با استفاده از
مشاوره در واقع روانشناسی است که یکی از مهم ترین و رایج ترین انواع آن مشاوره افسردگی است.
اما روانشناسان حتی اگر مدرک پزشکی داشته باشند نمی توانند برای مراجعان خود دارو تجویز کنند، فقط باید با گفتار درمانی و تکنیک های روانشناسی بیمار را درمان کنند.

باید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم؟

تفاوت روانشناس و روانپزشک در نوع درمان

تفاوت روانپزشک و روانشناس از نظر برخوردی که در ذهن بیمار دارند تا حدودی متفاوت است، بله، روانپزشک و روانشناس می توانند با هم کار کنند، یعنی بعد از مراجعه به مراجعه کننده، اگر روانشناس احساس نیاز کند. . به روانپزشک، ابتدا بیمار را به روانپزشک ارجاع می دهد و سپس فرد را با تکنیک های گفتار درمانی و روان درمانی درمان می کند.
درمان شناختی رفتاری یا CBT، نوعی از گفتار درمانی است که به طور معمول توسط روانشناسان برای کمک به افراد برای غلبه بر افکار منفی و الگوهای تفکر استفاده می شود. گفتار درمانی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند درمان فردی، گروهی یا خانوادگی.
یک تفاوت بین روانپزشک و روانشناس این است که روانشناسان می توانند درمانی را ارائه دهند که معمولاً روانپزشکان انجام نمی دهند، مانند بازی درمانی. این نوع درمان شامل اجازه دادن به کودکان برای بازی آزادانه در یک اتاق بازی امن با قوانین و محدودیت‌های بسیار کم است.
با تماشای بازی کودکان، روانشناسان می توانند اطلاعاتی در مورد رفتار مخرب و آنچه کودک نمی تواند بیان کند به دست آورند. آنها همچنین می توانند مهارت های ارتباطی، مهارت های حل مسئله و رفتار مثبت تر را به کودکان بیاموزند.
در موارد شدید، روانپزشک ممکن است از درمان هایی مانند الکتروشوک درمانی که شامل استفاده از جریان های الکتریکی در مغز است یا نور درمانی که شامل استفاده از نور مصنوعی برای درمان افسردگی فصلی است، استفاده کند. مخصوصاً در مکان های بدون نور خورشید استفاده شود.

باید به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنم؟

روانپزشک یا روانشناس؟ پیش کدوم یکی برم؟

در برخی موارد، یک فرد ممکن است به درستی تشخیص ندهد که علائم او مربوط به یک روانپزشک یا روانشناس است.
اگر دوران سختی را پشت سر می گذارید یا می خواهید روی افکار و رفتار خود کار کنید، روانشناس بهترین گزینه برای شماست.
اگر شما والدینی هستید که به دنبال راهی برای درمان کودک خود هستید، روانشناس می تواند انواع مختلفی از روش های درمانی مانند بازی درمانی را به شما پیشنهاد دهد. اگر فرزند شما مشکل روانی پیچیده تری دارد و نیاز به دارو دارد، روانپزشک می تواند گزینه بهتری باشد.
به طور کلی یک روانشناس می تواند بیشتر مشکلات شما را در هر زمینه ای حل کند، اما نمی تواند دارو تجویز کند.
به خاطر داشته باشید که بسیاری از مشکلات رایج سلامت روان، از جمله افسردگی و اضطراب، اغلب با ترکیبی از دارو درمانی و گفتار درمانی درمان می شوند. روانپزشک جلسات درمانی دوره ای را با بیمار برگزار می کند، در حالی که روانپزشک دارو را تجویز می کند.

Visits: 19

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *