درمان وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

درمان وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد


درمان وزوز گوش انجام کلیه خدمات روانشناسی با ۳۰% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد . خدمات مرکز ما نوروتراپی و نوروفیدبک، مشاوره اعتیاد، زوج درمانی و مشاوره کودک می باشد. همچنین به موضوعات  درمان وزوز گوش در منزل- درمان شگفت انگیز وزوز گوش- قطره درمان وزوز گوش- درمان وزوز گوش در طب سنتی- درمان وزوز گوش با عسل- درمان وزوز گوش در مشهد- درمان وزوز گوش با پیاز- قرص وزوز گوش  خواهیم پرداخت.

درمان وزوز گوش کلینیک زندگی شاد با افتخار اعلام می نماید که جهت انجام نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف در تمام ساعات کاری در خدمت شما عزیزان می باشد. ما می خواهیم در این مقاله در مورد درمان وزوز گوش در منزل- درمان شگفت انگیز وزوز گوش- قطره درمان وزوز گوش- درمان وزوز گوش در طب سنتی- درمان وزوز گوش با عسل- درمان وزوز گوش در مشهد- درمان وزوز گوش با پیاز- قرص وزوز گوش   با شما عزیزان صحبت کنیم .

کلینیک زندگی شاد با داشتن متخصصین با تجربه و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران، به ارایه خدمات سلامت محور در حوزه مغز و شناخت و امر آموزش و پژوهش، در بستری دانش بنیان می پردازد. دفتر موسسه زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. هدف از فعالیت ها در موسسه زندگی شاد ارایه خدمات دانش محور در زمینه مغز و ترویج پژوهش در حوزه علوم اعصاب ( مغز، شناخت و رفتار) با استفاده از فناوری مربوطه و توسعه آگاهی در این زمینه است. جهت هرگونه مشاوره تلفنی و یا حضوری می توانید با ما در تماس باشید. قطعا همکاران ما با کمال میل شما را در زمینه نوروفیدبک راهنمایی خواهند کرد.

درمان وزوز گوش – نوروفیدبک توسط متخصصین و درمانگران باتجربه وحرفه ای در بهترین مرکز نوروفیدبک با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با ۳۰% تخفیف برای شما عزیزان انجام می گیرد .

درمان وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد
درمان وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با۳۰% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

وزوز گوش(tinnitus) ممکن است به صورت یک طرفه یا دو طرفه بوده و آسیب وارده به گوش میانی یا داخلی می‌تواند یکی از دلایل وزوز گوش باشد. پزشک مربوطه گوشتان را معاینه کرده و برای تشخیص وزوز گوش از شما تست شنوایی(audiometry) می‌گیرد. در صورتی که به تینیتوس مبتلا هستید، برای پیشگیری از آن، از قرار گرفتن در محیط‌های پر سر و صدا خودداری کنید.

درمان وزوز گوش چطور ممکن است؟

اگر وزوز گوش شما نشانه‌ی مشکلات پزشکی باشد اولین قدم برای رفع آن، درمان آن مشکل است. اما اگر بعد از درمان نیز وزوز گوش باقی بماند یا در نتیجه‌ی قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند باشد، متخصصان سلامت گزینه‌های غیر پزشکی را توصیه می‌کنند که ممکن است به کاهش یا پوشش سرو صداهای ناخواسته‌ی گوشتان کمک کند. گاهی اوقات، وزوز گوش به خودی خود و بدون هیچ مداخله‌ای از بین می رود. درمان وزوز گوش – با این وجود باید بدانید که همه‌ی وزوز گوش‌ها را نمی‌توان از بین برد یا کاهش داد. اگر در مقابله با وزوز گوش خود مشکل دارید، گروههای مشاوره و پشتیبانی برایتان سودمند هستند. همچنین می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. اگر علت وزوز گوش شما جرم گوش خیلی زیاد است پزشکتان با استفاده از یک دستگاه ی خمیده‌ی کوچک به نام کوروت آن را تمیز می‌کند و سپس به آرامی با آب گرم شستشو می‌دهد. اگر به عفونت گوش مبتلا هستید، قطره‌ی گوش حاوی هیدروکورتیزون به شما در رفع خارش کمک می‌کند و یک آنتی بیوتیک نیز برای مقابله با عفونت استفاده می‌شود. در موارد نادری مانند تومور، کیست یا اتواسکلروز (رسوب کلسیم روی استخوان گوش) جراحی نیز ممکن است ضروری باشد. اگر وزوز گوش شما در نتیجه‌ی سندرم مفصل گیجگاهی که گاهی اوقات TMJ نامیده می‌شود باشد، احتمالا پزشکتان شما را به یک متخصص ارتودنسی یا متخصص دندانپزشکی دیگری برای درمان مناسب ارجاع می‌دهد.

داروهای درمان وزوز گوش

درمان وزوز گوش – داروهای زیادی برای درمان وزوز گوش مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. در برخی از موارد، درمان با دُز کم داروهای ضد اضطراب مانند Valium یا داروهای ضد افسردگی مانند Elavil می‌تواند وزوز گوش را کاهش دهد. استفاده از استروئید درون گوش میانی به همراه یک داروی ضد اضطراب به نام آلپرازولام برای برخی از افراد موثر است. برخی از مطالعات نیز نشان داده اند هورمونی به نام میزوپروستول نیز در برخی موارد کمک کننده است. لیدوکائین، دارویی که برای درمان انواع خاصی از تپش قلب غیر طبیعی استفاده می‌‌شود نیز می‌تواند در برخی از موارد به تسکین وزوز گوش کمک کند اما باید به صورت داخل وریدی و یا داخل گوش میانی استفاده شود تا اثربخش باشد. با این حال، عوارض لیدوکائین تقریبا همیشه از فواید آن بیشتر است و بنابراین استفاده از آن برای درمان وزوز گوش توصیه نمی‌شود.

دستگاه‌های پوشش دهنده

بسیاری از افراد از ماسک‌های وزوز گوش نیز استفاده می‌کنند که دستگاه‌هایی شبیه به سمعک هستند و صداهایی دلپذیرتر از صداهای داخلی تولید شده توسط وزوز گوش را پخش می‌کنند. یک دستگاه جدیدتر ابزار وزوز گوش است که ترکیبی از سمعک و پوشش دهنده است.

درمان وزوز گوش به روش بازآموزی (TRT)

TRT وابسته به توانایی طبیعی مغز در عادت به فیلتر کردن یک سیگنال در سطح ناخودآگاه است و بنابراین به درک آگاهانه نمی‌رسد. این عادت نیازی به تلاش آگاهانه ندارد. افراد اغلب به صداهای شنیداری زیادی مانند تهویه‌ی هوا، فن‌های کامپیوتر، یخچال فریزر، باران ملایم وقتی در محیط قرار می‌گیرند عادت می کنند. درمان وزوز گوش – چیزی که در همه‌ی این صداها مشترک است این است که اهمیتی ندارند و بنابراین با صدای بلند درک و شنیده نمی‌شوند. بنابراین، مغز می‌تواند آنها را از بین ببرد. TRT دو بخش دارد:

فرد مبتلا به وزوز گوش هرجا می‌رود منبع صدای خثنی را پخش خواهد کرد مثلا گوشی را به گوشش می‌زند که صدای ژنراتور را تولید کند.

افراد مبتلا به وزوز گوش هر یک جداگانه مشاوره دریافت می‌کنند.

این شکل از درمان وزوز گوش ۱۲ تا ۱۴ ماه طور می‌کشد و اگر توسط افراد با تجربه انجام شود بسیار موفقیت آمیز خواهد بود.

درمان شناختی

این نوع از مشاوره به فرد کمک می‌کند تا واکنشش را نسبت به وزوز گوشش اصلاح کند. این روش در صورتی که با سایر روشهای درمانی مانند پوشش یا دارو استفاده شود بهتر عمل می‌کند.

بیوفیدبک

یک تکنیک آرامشی است که به افراد در مدیریت استرسشان با تغییر واکنش شان به آن کمک می‌کند. برخی از افراد این روش را در کاهش وزوز گوش شان مفید می‌دانند.

درمان دندانپزشکی

برخی از متخصصان معتقدند که وزوز گوش می‌تواند در اثر مشکلی در مفصل تمپورودیبیبولار (TMJ) باشد یعنی ناحیه‌ای که استخوان فک به سر وصل می‌شود دقیقا در جلوی گوش. آنها نشان داده‌اند که درمان دندانپزشکی می‌تواند علائم وزوز گوش را تسکین دهد چرا که ماهیچه ها و اعصاب موجود در فک با ماهیچه ها و اعصاب گوش از نزدیک متصل هستند.

کاشت حلزون

این دستگاه‌ها که در گوش کاشته می‌شوند بیشتر برای درمان ناشنوایی‌های شدید استفاده می‌شوند. به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها به برخی از افراد که در اثر وزوز گوش کم شنوایی دارند کمک می‌کند. این دستگاه ها با ارسال سیگنال‌های الکتریکی از گوش به مغز کار می‌کنند. اما عمل جراحی برای صرفا مشکل وزوز گوش انجام می‌شود و فقط برای مشکلات شنوایی استفاده می‌شود.

درمان وزوز گوش – در این مقاله به موضوعات مهمی مانند درمان وزوز گوش در منزل- درمان شگفت انگیز وزوز گوش- قطره درمان وزوز گوش- درمان وزوز گوش در طب سنتی- درمان وزوز گوش با عسل- درمان وزوز گوش در مشهد- درمان وزوز گوش با پیاز- قرص وزوز گوش  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس و یک درمانگر حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت محور زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو اینترنتی به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. آرزوی ما سلامتی و شادی شما عزیزان می باشد.

Visits: 475

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *