درمان نوین وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

درمان نوین وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد


درمان نوین وزوز گوش انجام کلیه خدمات روانشناسی با ۳۰% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد . خدمات مرکز ما نوروتراپی و نوروفیدبک، مشاوره اعتیاد، زوج درمانی و مشاوره کودک می باشد. همچنین به موضوعات  قطره درمان وزوز گوش- درمان وزوز گوش با لیزر- بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش- درمان وزوز گوش با عسل- درمان وزوز گوش با هیپنوتیزم- درمان وزوز گوش در طب سنتی- انتی هیستامین و وزوز گوش- درمان قطعی وزوز گوش با نوروفیدبک  خواهیم پرداخت.

درمان نوین وزوز گوش کلینیک زندگی شاد با افتخار اعلام می نماید که جهت انجام نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف در تمام ساعات کاری در خدمت شما عزیزان می باشد. ما می خواهیم در این مقاله در مورد قطره درمان وزوز گوش- درمان وزوز گوش با لیزر- بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش- درمان وزوز گوش با عسل- درمان وزوز گوش با هیپنوتیزم- درمان وزوز گوش در طب سنتی- انتی هیستامین و وزوز گوش- درمان قطعی وزوز گوش با نوروفیدبک   با شما عزیزان صحبت کنیم .

کلینیک زندگی شاد با داشتن متخصصین با تجربه و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران، به ارایه خدمات سلامت محور در حوزه مغز و شناخت و امر آموزش و پژوهش، در بستری دانش بنیان می پردازد. دفتر موسسه زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. هدف از فعالیت ها در موسسه زندگی شاد ارایه خدمات دانش محور در زمینه مغز و ترویج پژوهش در حوزه علوم اعصاب ( مغز، شناخت و رفتار) با استفاده از فناوری مربوطه و توسعه آگاهی در این زمینه است. جهت هرگونه مشاوره تلفنی و یا حضوری می توانید با ما در تماس باشید. قطعا همکاران ما با کمال میل شما را در زمینه نوروفیدبک راهنمایی خواهند کرد.

درمان نوین وزوز گوش – نوروفیدبک توسط متخصصین و درمانگران باتجربه وحرفه ای در بهترین مرکز نوروفیدبک با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با ۳۰% تخفیف برای شما عزیزان انجام می گیرد .

درمان نوین وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد
درمان نوین وزوز گوش | انجام کلیه خدمات روانشناسی با۳۰% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

درمان وزوز گوش

وزوز گوش در واقع صدایی است که هیچ منشا خارجی ندارد و امکان دارد که در هر نقطه از سر و یا در یک گوش یا هر دو گوش شنیده شود. همچنین وزوز گوش می تواند شکل های مختلفی مانند سوت کشیدن، زنگ زدن در گوش، صدای هیس مانند، وزوز کردن، غرش مانند، صدای آبشار و… داشته باشد.

امروزه روش های مختلفی برای درمان وزوز گوش وجود دارد که در ادامه در مورد این روش ها توضیح داده می شود.

درمان وزوز گوش با روش های جدید شامل صدادرمانی و استفاده از ماسکر، تحریک الکتریکی عصب شنوایی، تحریک الکتریکی زبان، سمعک، ویتامین درمانی، دارو درمانی، نوروفیدبک و… می باشند که در ایران نیز این روش ها در حال انجام است.

صدا درمانی

برطبق guideline بالینی وزوز گوش، صدادرمانی یکی از روش های پیشنهاد شده جهت کاهش و درمان وزوز گوش می باشد که در امریکا به عنوان یک درمان استاندارد انجام می شود.

روند انجام صدادرمانی به این صورت می باشد که  ابتدا با انجام تست شنوایی ادیومتری تمامی مناطق شنوایی در فرکانس های مختلف ارزیابی می شود. سپس با استفاده از ارائه صداهای مختلف در شدت های متفاوت از بیمار خواسته می شود تا فرکانس و شدت وزوز گوش خود را تعیین کند. درمان نوین وزوز گوش – سپس با ارائه صدای نویز در فرکانس و شدت از قبل مشخص شده، منطقه شنوایی حلزون و عصب تحریک می شود که در نهایت سبب کاهش یا حذف وزوز گوش در اکثر بیماران می باشد.

علت حذف یا کاهش شدت وزوز گوش در روش صدادرمانی با ایجاد تغییرات در سیستم عصبی بیمار(عصب شنوایی و مناطق شنوایی مغز) سبب حذف یا کاهش وزوز گوش می شود به این صورت که ارائه دقیق صدای نویز سبب تحریک منطقه شنوایی عصب، پلاستیسیتی مجدد عصب، کاهش و حذف توجه و تمرکز فرد از وزوز گوش می شود.

نکته: طبق جدیدترین بررسی ها و مقالات روش صدا درمانی به صورت منظم و در مدت چندین ماه(حداقل ۳ تا ۶ ماه) بیشترین اثردهی و رضایت بیمار را دارد.

استفاده از ماسکر

ماسکر به دستگاهی گفته می شود که با ارائه نویز در فرکانس و شدت مشخص شده سبب کاهش وزوز گوش می شود. ماسکر می تواند از طریق دستگاه های مخصوص ماسکر یا سمعک های مخصوص وزوز گوش انجام شود.

در این روش نویز باندباریک در فرکانس وزوز به بیمار ارائه می شود. دستگاه ماسکر دارای پایه و اساس همانند روش صدادرمانی می باشد با این تفاوت که ماسکر قابل حمل بوده و بیمار می تواند چندین ساعت از ماسکر استفاده کند.

تحریک الکتریکی عصب شنوایی

تحریک الکتریکی (نورفیدبک) یکی از جدیدترین روش های درمانی وزوز گوش می باشد که در سال های اخیر نتایج بسیار جالبی در درمان وزوز گوش نشان داده است.

درمان نوین وزوز گوش – در این روش با قراردادن دو الکترود بر روی سر و گوش تحریک الکتریکی انجام می شود. تحریک الکتریکی با تغییر مجدد پلاستیسیتی و الگوهای فعالیت مغز در عصب شنوایی وزوز گوش را کاهش می دهد.

 سمعک های مخصوص وزوز گوش

از اصلی ترین و مهمترین علت های وزوز گوش کم شنوایی می باشد. کم شنوایی با تغییر الگوهای فعالیت مغز سبب وزوز گوش می شود. در بیماران با کم شنوایی و وزوز گوش استفاده از سمعک ضروری و الزامی است(استفاده از سمعک سبب بازگشت الگوهای تحریکی مغز به حالت اولیه می شود که به مرور زمان وزوز گوش حذف یا کاهش پیدا می کند.

نکته: در بیماران با کم شنوایی و وزوز گوش عدم استفاده از سمعک علاوه بر ضعیف شدن و آتروفه شدن عصب و مناطق درکی شنوایی سبب افزایش شدت وزوز گوش و عدم پاسخ به درمان های مختلف می شود.

ویتامین درمانی

طبق مقالات و تجربه نویسنده ویتامین درمانی در کاهش شدت وزوز گوش موثر می باشد. ویتامین ها با تاثیر بر روی سیستم عصبی و بهبود عملکرد آنها در کاهش شدت وزوز گوش نقش دارند. درمان نوین وزوز گوش –  ویتامین هایی که نقش بسیاری در درمان وزوز گوش دارند شامل ویتامین D، B12، منیزیم، امگا۳، پتاسیم، زینک و… می باشند.

نکته: انجام آزمایش خون قبل از شروع درمان وزوز و جبران و کنترل ویتامین ها، قند، چربی و سایر موارد پیشنهاد می شود.

دارو درمانی

دارو هایی که برای درمان وزوز گوش توسط متخصصین مغزواعصاب و گوش حلق بینی  تجویز می شوند، اغلب دارو های ضد اضطراب و یا ضد افسردگی با دوز کم و پایین هستند که می توانند به کاهش وزوز گوش کمک نمایند.

داروهای مرسوم در درمان وزوز گوش شامل آلپرازولام(آرامش و کاهش فعالیت سیستم عصبی)، کلونازپام(کاهش فعالیت سیستم عصبی و بهبود خواب)، جینکوبیلوبا، لیدوکائین(بهبود ناهنجاری های ضربان قلب)، تزریق استروئید داخل گوش میانی همراه با دارو های ضد اضطراب و داروهای مشابه می باشد.

نکته: استفاده از این داروها حتما باید با دستور پزشک و در دوز مشخص شده استفاده شود.

درمان نوین وزوز گوش – در این مقاله به موضوعات مهمی مانند قطره درمان وزوز گوش- درمان وزوز گوش با لیزر- بهترین داروی گیاهی برای وزوز گوش- درمان وزوز گوش با عسل- درمان وزوز گوش با هیپنوتیزم- درمان وزوز گوش در طب سنتی- انتی هیستامین و وزوز گوش- درمان قطعی وزوز گوش با نوروفیدبک  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس و یک درمانگر حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت محور زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو اینترنتی به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. آرزوی ما سلامتی و شادی شما عزیزان می باشد.

Visits: 82

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *