متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد| انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد| انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد


متخصص بیش فعالی کودکان در مشهدانجام کلیه خدمات روانشناسی با ۳۰% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد . خدمات مرکز ما نوروتراپی و نوروفیدبک، مشاوره اعتیاد، زوج درمانی و مشاوره کودک می باشد. همچنین به موضوعات  مرکز درمان بیش فعالی در مشهد- بهترین روانپزشک کودک در مشهد- بهترین دکتر بیش فعالی در مشهد – متخصص بیش فعالی بزرگسالان- فوق تخصص بیش فعالی کودکان- روانشناس بیش فعالی کودکان- بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در مشهد- بهترین روانشناس کودک در مشهد  خواهیم پرداخت.

متخصص بیش فعالی کودکان در مشهدکلینیک زندگی شاد با افتخار اعلام می نماید که جهت انجام نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف در تمام ساعات کاری در خدمت شما عزیزان می باشد. ما می خواهیم در این مقاله در مورد مرکز درمان بیش فعالی در مشهد- بهترین روانپزشک کودک در مشهد- بهترین دکتر بیش فعالی در مشهد – متخصص بیش فعالی بزرگسالان- فوق تخصص بیش فعالی کودکان- روانشناس بیش فعالی کودکان- بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در مشهد- بهترین روانشناس کودک در مشهد  با شما عزیزان صحبت کنیم .

کلینیک زندگی شاد با داشتن متخصصین با تجربه و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران، به ارایه خدمات سلامت محور در حوزه مغز و شناخت و امر آموزش و پژوهش، در بستری دانش بنیان می پردازد. دفتر موسسه زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. هدف از فعالیت ها در موسسه زندگی شاد ارایه خدمات دانش محور در زمینه مغز و ترویج پژوهش در حوزه علوم اعصاب ( مغز، شناخت و رفتار) با استفاده از فناوری مربوطه و توسعه آگاهی در این زمینه است. جهت هرگونه مشاوره تلفنی و یا حضوری می توانید با ما در تماس باشید. قطعا همکاران ما با کمال میل شما را در زمینه نوروفیدبک راهنمایی خواهند کرد.

متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد- نوروفیدبک توسط متخصصین و درمانگران باتجربه وحرفه ای در بهترین مرکز نوروفیدبک با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با ۳۰% تخفیف برای شما عزیزان انجام می گیرد .

متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد| انجام کلیه خدمات روانشناسی با30% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد
متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد| انجام کلیه خدمات روانشناسی با۳۰% تخفیف در بهترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

علائم بیش فعالی

علائم بیش فعالی در صورتی خطرناک می شوند که مانع داشتن زندگی اجتماعی مناسب برای فرد باشند؛ اختلال بیش فعالی یا عدم تمرکز کودکانی هستند که دارای مشخصاتی به شرح ذیل می باشند:

  • پر انرژی هستند.
  • خسته نمی شوند و پر تحرک هستند.
  • نمی توانند لحظه ای بنشینند و این مشکل را در مدرسه دارند.
  • عدم تمرکز و توجهی به درس ندارد.
  • در کلاس درس به معلم گوش نمی دهند و باعث ایجاد سر و صدای زیاد می شوند.
  • مشکل در ارتباط با سایرین
  • لجبازی کردن
  • اختلال در خواب

انواع بیش فعالی

بیش فعالی معمولا دارای سه نوع می باشد:

بیش فعالی بی توجه

در این نوع از اختلال فرد معمولا در هنگام انجام کار ها با کوچکترین اتفاق دچار اختلال می شود و نمی تواند کار خود را به پایان برساند. متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد- در این افراد معمولا انجام کار ها طبق برنامه از پیش تعیین شده دشوار بوده و انجام قوانین به شدت موجب آزاذ آن ها می شود.

بیش فعالی تکانشی

در این نوع از بیش فعالی کودک نمی تواند در جای خود بشیند و معمولا زیاد حرف می زند. این افراد به سختی می توانند در صف های نوبت بایستند و همچنین این که صبر کنند تا صحبت دیگران به اتمام برسد تا خودشان صحبت کنند کار سختی است و معمولا میان حرف دیگران صحبت می کنند. این کودکان معمولا در جای خود تکان های زیادی می خورند و نمی توانند بی حرکت باشند بنابراین مشاهده زخم و جراحت در این کودکان بیشتر قابل مشاهده است.

بیش فعالی ترکیبی

در این نوع از بیش فعالی علائم گفته شده در هر دو نوع بالا در فرد وجود دارند و موجب مشکلاتی در زندگی او خواهند شد.

از کجا بفهمیم کودک بیش فعالی دارد؟

متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد- اغلب والدین تصور می کنند هر کودکی که پرتحرک و شلوغ می باشد، بیش فعال است. در صورتی که اینطور نیست؛ مشخصه اصلی این اختلال عدم تمرکز می باشد به صورتی که اختلال در عملکرد کودک ایجاد شود. عملکرد ممکن است ناتوانی در ارتباط با همکلاسان و معلم باشد یا ناتوانی در یادگیری باشد.

در صورت داشتن علائم ذکر شده لازم است به یک روانشناس مراجعه کنید زیرا در برخی از افراد نشانه های بالا می توانند به دلیل اختلالات دیگری مانند افسردگی، اضطراب و … باشند.

برای تشخیص این اختلال لازم است که خانواده و خود کودک به روانشناس برای پی بردن به علائم کمک کنند.

سن تشخیص بیش فعالی

معمولا تشخیص بیش فعالی در سنین کمتر از ۷ سالگی برای والدین مشکل است. البته در سن یک سالگی برخی از کودکان بیش فعال را می توان شناسایی کرد. این کودکان زیاد گریه می کنند، به درستی نمی خوابند.

این اختلال در صورتی که در سنین پایین تشخیص داده نشود می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد و سبب مشکلاتی در روابط اجتماعی و کاری شود. بیشتر در بزرگسالان این اختلال به صورت بی قراری در طی روز خود را نشان می دهد.

علت بیش فعالی

علت های زیادی را می توان برای این اختلال برشمرد اما مهم ترین علت آن ژنتیک است که ۶۵ تا ۵۰ درصد موارد را تشکیل می دهد. این اختلال ممکن است از خانواده به ارث برسد همچنین ابتلا به اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی و … در خود فرد یا والدین می تواند عامل ابتلا به بیش فعالی شود. متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد-  بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف قند و شکلات و عوامل محیطی می توانند باعث این اختلال شوند این در حالی است که روانشناسان این موضوع را رد می کنند فقط برخی اعتقاد دارند موارد ذکر شده می توانند سبب تشدید بیش فعالی شوند.

سایر علت های این اختلال شامل موارد ذیل می باشد:

  • سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی مادر در دوران بارداری
  • استرس و اضطراب شدید در دوران بارداری
  • زایمان زودرس و وزن کم نوزاد
  • زندگی در هوای آلوده و سرب دار
  • تغذیه نامناسب در دوران بارداری
  • مشکلات دوران بارداری از جمله مسمومیت و خونریزی
  • بیماری ها و ضربه های شدید مغزی در بعد از بارداری

آیا رفتار والدین در ایجاد بیش فعالی تاثیر دارد؟

برخی افراد تصور می کنند رفتار والدین باعث بروز بیش فعالی می شود در صورتی که صحیح نیست ولی عواملی که توضیح دادیم می تواند در ایجاد این اختلال موثر باشد. متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد-  ولی والدین می توانند در تشدید یا بهبود این اختلال موثر باشند. به همین دلیل باید والدین آموزش های لازم را دربرخورد با کودکان ببینند. در صورتی که مشکوک به این اختلال در فرزند خود هستید به روانپزشک مراجعه کنید.

مدیریت بیش فعالی

با اینکه دارودرمانی و مراجعه به روانشناس عوامل موثری در کنترل این اختلال هستند، اما ایجاد یک شرایط مناسب برای زندگی نیز می تواند تاثیر داشته باشد. بنابراین رعایت نکات زیر می تواند علائم بیش فعالی را در کودک شما کاهش دهد:

مصرف غذا های سالم مانند میوه و سبزی ها و مصرف پروتئین های کم چرب

کلاس های ورزشی همراه با فعالیت زیاد که باعث تخلیه انرژی کودک می شوند.

به طور محدود و برنامه ریزی شده اجازه تماشای تلوزیون یا وسایل الکترونیکی داشته باشند.

داشتن برنامه ی خواب درست

درمان بیش فعالی

همان طور که گفتیم این اختلال به دلیل کمبود ماده ای هورمونی در مغز ایجاد می شود درمان اصلی برای نوع متوسط و شدید، دارو می باشد. این دارو را باید روانپزشک باید تجویز کند. البته دارو به تنهایی در حل این مشکل موثر نبوده و لازم است همراه با آن رفتار درمانی هم انجام شود. به همین دلیل مراجعه به بهترین روانشناس و روانپزشک می تواند عاملی مهم در درمان به شمار آید.

نتیجه گیری:

بیش فعالی یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از کودکان مشاهده می شود و لازم است در همان کودکی تشخیص و درمان صورت گیرد. در غیر این صورت این اختلال تا بزرگسای همراه فرد بوده و موجب آزار و اذیت او می شود. ما برای رفع این مشکل به شما مراجعه به بهترین روانشناس و روانپزشک مشهد را پیشنهاد می کنیم.

متخصص بیش فعالی کودکان در مشهد– در این مقاله به موضوعات مهمی مانند مرکز درمان بیش فعالی در مشهد- بهترین روانپزشک کودک در مشهد- بهترین دکتر بیش فعالی در مشهد – متخصص بیش فعالی بزرگسالان- فوق تخصص بیش فعالی کودکان- روانشناس بیش فعالی کودکان- بهترین دکتر بیش فعالی کودکان در مشهد- بهترین روانشناس کودک در مشهد  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس و یک درمانگر حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت محور زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو اینترنتی به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. آرزوی ما سلامتی و شادی شما عزیزان می باشد.

Views: 61

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *