پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک| ارائه خدمات روانشناسی با40% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک| ارائه خدمات روانشناسی با40% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک در مشهد


: پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک ارائه خدمات روانشناسی با۴۰% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک در مشهد. خدمات مرکز ما نوروتراپی و نوروفیدبک، مشاوره اعتیاد، زوج درمانی و مشاوره کودک می باشد. همچنین به موضوعات  نظرات مردم درباره نوروفیدبک- نوروفیدبک دولتی- هزینه نوروفیدبک- عوارض نوروفیدبک چیست- هزینه نوروفیدبک در مشهد- فواید نوروفیدبک چیست- نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد- نوروفیدبک و افسردگی  خواهیم پرداخت.

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبککلینیک زندگی شاد با افتخار اعلام می نماید که جهت انجام نوروفیدبک با ۴۰% تخفیف ویژه ی دانشجویان، دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری در تمام ساعات کاری در مرکز درمانی رایان ، واقع در انتهای دانشجو ۲ مدرسه غیر انتفاعی رایان ؛ خدمت شما عزیزان می باشد. ما می خواهیم در این مقاله در مورد نظرات مردم درباره نوروفیدبک- نوروفیدبک دولتی- هزینه نوروفیدبک- عوارض نوروفیدبک چیست- هزینه نوروفیدبک در مشهد- فواید نوروفیدبک چیست- نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد- نوروفیدبک و افسردگی  با شما عزیزان صحبت کنیم .

کلینیک زندگی شاد با داشتن متخصصین با تجربه و با همکاری انجمن علوم اعصاب ایران، به ارایه خدمات سلامت محور در حوزه مغز و شناخت و امر آموزش و پژوهش، در بستری دانش بنیان می پردازد. دفتر موسسه زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. هدف از فعالیت ها در موسسه زندگی شاد ارائه خدمات دانش محور در زمینه مغز و ترویج پژوهش در حوزه علوم اعصاب ( مغز، شناخت و رفتار) با استفاده از فناوری مربوطه و توسعه آگاهی در این زمینه است. جهت هرگونه مشاوره تلفنی و یا حضوری در مرکز درمانی رایان ، واقع در انتهای دانشجو ۲ مدرسه غیر انتفاعی رایان می توانید با ما در تماس باشید. همکاران ما با کمال میل شما را در زمینه نوروفیدبک راهنمایی خواهند کرد.

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک- نوروفیدبک توسط متخصصین و درمانگران با تجربه و حرفه ای در بهترین مرکز نوروفیدبک با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با ۴۰% تخفیف ویژه ی دانشجویان، دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری انجام می گیرد .

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک| ارائه خدمات روانشناسی با40% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک در مشهد
پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک| ارائه خدمات روانشناسی با۴۰% تخفیف ویژه در مجهزترین مرکز نوروفیدبک در مشهد

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک و اثربخشی آن

قبل از یکی از کارگاه‌هایی که برگزار کردیم، سوالاتی در خصوص نوروفیدبک و اثربخشی آن و محتوای کارگاه در یک گروه پرسیده شد که با خودم گفتم اینجا جمع‌آوری کنم شاید به درد کسی بخوره. اگر شما هم سوالی دارید حتما بپرسید.

سلام. من یه سوال داشتم اگر میشه جواب بدین. آیا با شرکت در این دوره میشه نوروفیدبک کار کرد؟

سلام. بله. دوره به صورت تئوری-عملی و کاربردی برنامه‌ریزی شده. در این دوره علاوه بر اینکه با بحث نوروفیدبک به صورت کلی آشنا میشین برای اختلالاتی که نوروفیدبک برای اونها خیلی خوب جواب میده شامل ADHD، اضطراب، مشکلات خواب، و افسردگی خفیف پروتکل‌های درمانی آموزش داده میشه که بتونین کار رو شروع کنین.

سوال:‌ سلام. نوروفیدبک واقعا موثره یا نه؟

سلام. این سوال رو نمیشه با یک بله یا خیر جواب داد. همونجوری که هر روش درمانی ملاحظات خودش رو داره نوروفیدبک هم به همین صورته. اگر به صورت درست و در جای مناسب به کار بره می‌تونه مفید باشه. متاسفانه اغراق در میزان تاثیر نوروفیدبک باعث شده دید منفی اشتباهی نسبت به اون به وجود بیاد. پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک- در حالیکه واقعا خیلی جاها خیلی خوب جواب میده.

سلام هرگونه فعالیت در حوزه روانشناسی نیازمند پروانه و مجوز نظام روانشناسی میباشد .

سلام. بله قطعا به همین صورته. من منظورم از نظر علمی بود که گاها برخی تصور می‌کنند در این دوره فقط مقدمات نوروفیدبک گفته میشه. از طرفی این روش یک حیطه بین رشته‌ای هست و علاوه بر روانشناسی، رشته‌های دیگه‌ای مثل روانپزشکی، مغز و اعصاب، کاردرمانی، گفتاردرمانی و … می‌تونن از این روش استفاده کنند. همچنین افرادی هستند که خودشون مجوز مرکز از سازمان نظام روانشناسی و یا بهزیستی ندارند و در مراکز دیگه و یا مطب روانپزشکان این روش رو برای درمان مراجعین به کار می‌برند.

یک مثال از تایید نوروفیدبک برای درمان بیش‌فعالی/نقص توجه یا همون ADHD. انجمن طب کودک و نوجوان آمریکا سال ۲۰۱۴ این روش رو تایید کرده.

من کیس هایی دیدم که رفتن و جواب نگرفتن. چجوری میشه مطمئن شد که یک فرد درست کار می کنه؟

تشخیص اصولی و صحیح مشکل مراجع (بهبودی اختلالات باعث میشه گاها فردی اضطراب داره که باعث مشکل توجه هم شده اما درمانگر با نوروفیدبک میخواد مشکل توجه رو حل کنه که خوب در نتیجه جواب نمی‌گیره).

تعیین پروتکل درست: کدوم منطقه از مغز و کدوم امواج مغزی رو باید اصلاح کرد.

اجرای درست پروتکل: اینکه تصور کنیم با گذاشتن الکترود روی سر، دستگاه خود به خود کار درمان رو انجام میده اشتباهه. پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک- باید در طول جلسه درمانگر فعال باشه و از مهارت تخصصی خودش استفاده کنه. برای همینه که رشته‌های غیرمرتبط نمی‌تونن و نباید این روش رو به کار ببرند.

هر کدوم از این‌ها نباشه باعث میشه کل نوروفیدبک زیر سوال بره. در حال حاضر هیچ مرجعی نظارت نداره. اما اینکه فرد دوره معتبری گذرونده باشه و گواهی اون رو داشته باشه و در مرکز دارای مجوز این کار رو انجام بده حداقل‌های مورد نیازه.

سلام. آیا نوروفیدبک برای افراد اسکیزوفرن هم کاربرد داره اگر داره تا چه حد و ایا برای اضطرابم مفیده؟

خیر. برای اسکیزوفرنی هیچ مطالعه قوی و معتبری انجام نشده و نه تنها توصیه نمی‌شه بلکه به خاطر ماهیت اختلال جزو موارد عدم استفاده هم هست.

تشکر بابت پاسختون برای اضطراب چطور یعنی چقدر جواب میده؟

برای اضطراب سطح اثربخشی ۴ از ۵ گزارش شده (بر اساس تحقیقات). همراه با تمرینات تنفس و ریلکسیشن اگر به کار ببرین قطعا جواب خیلی خوبی می‌گیرین.

سلام ببخشید من متوجه نشدم یعنی دستگاه رو که بگذاریم روی سر بیمار بعد اون نوار مغزی که میده میفهمیم مشکل بیمار چی هست یعنی لوب پیشانی و گیجگاه حالا مربوط به نیمکره راست یا چپ و اینها رو کاملا باید بشناسیم و بعد از تشخیص کلا درمان چطور هست؟!

بله. ارزیابی مراجع جزو مباحثی است که گفته می‌شه. رابطه خطی بین نوار مغز و مشکلات روانشناختی وجود نداره ولی می‌تونه به ما نشونه بده که فرد احتمالا دچار چه مشکلی است. آموزش اندازه‌گیری نقاطی که باید الکترود قرار داده بشه به صورت عملی تو کارگاه آموزش داده میشه.

نورو فیدبک فقط کار تحریک قسمتهای از مغز را انجام میده غیر از این درمانگر برای تکمیل درمانش از چه روشهای دیگه ای استفاده میکنه ایا دارو درمانی هم در کنارش داره ؟

برای درمان بنا به تشخیص درمانگر باید از بین روش‌های درمانی اون‌هایی که برای مراجع مناسب هستند در کنار همدیگه استفاده بشن. نوروفیدبک هیچ تداخلی با درمان دارویی نداره و اگر پزشک صلاح بدونه از اون استفاده می‌کنه. فقط پزشک باید در جریان قرار بگیره که در طول درمان با نوروفیدبک به مرور میزان دارو رو کم کنه.

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک- ببخشید نوروفیدبک برای کسانی که هنوز سابقه انجام یک مصاحبه با بیمار رو ندارن و کلا هنوز حرفه ای نیستند در زمینه مشاوره و روانشناسی یا بهتر بگم در سطح لیسانس هستند مناسبه؟

حداقل داشتن لیسانس برای حضور در دوره الزامی است. هر چقدر تجربه بیشتری در کار با مراجع داشته باشین کارتون راحت‌تر خواهد بود.

کار واقعی بر روی مراجع مستلزم همکاری چند جانبه است. اما شما برای شروع میتونین اصول کار نوروفیدبک رو روی اطرافیان کار کنید که شامل پیدا کردن نقاط و انجام ارزیابی میشه. ما برای شرکت کنندگان نرم افزار رو به همراه دیتای نمونه نصب میکنیم که بتونین بعد از کارگاه با نرم افزار هم تمرین کنین و مسلط بشین.

معذرت میخام یه سوال دیگه پس نیازی نیست برای تمرین روی اطرافیان بعد از کارگاه حتما دستگاه رو داشته باشیم؟

برای نقطه‌یابی فقط به متر نیاز دارین! برای نرم‌افزار هم راه حل رو گفتم خدمتتون. فقط می‌مونه کیس واقعی که در قالب جلسات کارورزی اگر نیاز دیدین می‌تونین داشته باشین. در طول دوره هم خودتون روز دوم و سوم با دستگاه کار می‌کنین و تجربه کسب می‌کنین.

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک– در این مقاله به موضوعات مهمی مانند نظرات مردم درباره نوروفیدبک- نوروفیدبک دولتی- هزینه نوروفیدبک- عوارض نوروفیدبک چیست- هزینه نوروفیدبک در مشهد- فواید نوروفیدبک چیست- نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد- نوروفیدبک و افسردگی  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس و یک درمانگر حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت محور زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳ – ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو اینترنتی نوبت در مرکز درمانی رایان ، واقع در انتهای دانشجو ۲ مدرسه غیر انتفاعی رایان ، به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. آرزوی ما سلامتی و شادکامی شما عزیزان می باشد.

Views: 25

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *