افزایش توجه در بزرگسالان

افزایش توجه در بزرگسالان

افزایش توجه در بزرگسالان با مصرف مواد غذایی خاص ! آیا امکان پذیر است؟ در این مقاله به بررسی واقعیات و حقایقی در رابطه با افزایش توجه در بزرگسالان و رژیم غذایی خاص میپردازیم.

افزایش توجه در بزرگسالان به دلیل تعاملات و ارتباطات بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

توجه

توجه یک موضوع داغ در جامعه است. همچنین به طور گسترده ای مورد مطالعه علمی قرار گرفته است.
تعاریف زیادی در زمینه های مختلف از جمله عصب شناسی، روانشناسی و اخیراً یادگیری ماشینی دارد. “همه می دانند مدیتیشن چیست. مدیتیشن در اختیار داشتن ذهن به شیوه ای واضح و متمایز از چندین شی ممکن یا رشته های فکری به طور همزمان است.
اما فراوانی روش‌ها و مفاهیم تجربی مختلف پژوهش، به‌عنوان یک مفهوم واحد، واکنش شدیدی را در میان محققین به همراه داشته است. پس بهتر است بگوییم «هیچکس نمی داند علاقه چیست».
تمرکز مطمئناً از یک مفهوم واضح یا یکپارچه دور است. با این حال، علیرغم تعاریف متعدد، مبهم و گاه متناقض، کیفیت اساسی توجه به وضوح برای پردازش اطلاعات در مغز و به طور فزاینده‌ای، سیستم‌های مصنوعی مهم است.
توجه داشته باشید که کنترل انعطاف پذیر منابع محاسباتی محدود است. اینکه چرا این منابع محدود هستند و بهترین روش کنترل آنها در بین برنامه ها متفاوت است. اما توانایی تغییر پویا و هدایت جریان اطلاعات دارای مزایای آشکاری برای سازگاری هر سیستمی است.

توجه نقش های زیادی در مغز ایفا می کند

شبکه های عصبی مصنوعی سیستم های پردازش موازی هستند که از واحدهای مجزا تشکیل شده اند. آنها برای تقلید از عملکرد اصلی ورودی-خروجی نورون ها طراحی شده اند.
این مدل‌ها در حال حاضر بر ادبیات یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI) تسلط دارند. در ابتدا آنها بدون دقت ساخته شدند. اکنون مکانیسم های مختلفی برای پیکربندی مجدد پویا بازنمایی ها یا ساختارهای این شبکه ها اضافه شده است.
از مطالعات رفتاری برای نشان دادن قابلیت ها و محدودیت های توجه استفاده می شود. اما مکانیسم‌های عصبی ابزار فیزیکی را نشان می‌دهند که با آن این اثرات رفتاری آشکار می‌شوند.

توجه در علوم اعصاب و روانشناسی

مطالعات علمی توجه در روانشناسی آغاز شد. در حالی که آزمون دقیق رفتاری می تواند به نمایش دقیق تمایلات و توانایی های توجه در موقعیت های مختلف منجر شود.
هدف علوم اعصاب و روانشناسی شناختی تبدیل این مشاهدات به مدل هایی از نحوه تولید چنین الگوهای رفتاری توسط فرآیندهای ذهنی است. چندین مدل مغناطیسی و محاسباتی برای ارائه مکانیسم های زیربنایی مختلف توسعه داده شده است.
اثرات بر فیزیولوژی تک سلولی در پستانداران غیر انسانی ترکیب با ابزارهای غیرتهاجمی برای نظارت بر فعالیت مغز انسان، مانند EEG، fMRI، و MEG، ما قادر به مشاهده مستقیم فرآیندهای عصبی اساسی هستیم.

توجه به عنوان برانگیختگی، چالاکی یا هوشیاری

در کلی ترین شکل خود، توجه را می توان به سادگی به عنوان یک سطح کلی از آگاهی یا توانایی در تعامل با محیط اطراف توصیف کرد. به این ترتیب با بیداری و طیف خواب و بیداری در تعامل است.
در روانشناسی، هوش به توانایی حفظ توجه اشاره دارد و بنابراین با هم مرتبط هستند. توجه داشته باشید که اگرچه این کلمات در کنار هم به معنای یک چیز استفاده می شوند، اما گاهی اوقات آنها به طور خاص به روش های مختلف استفاده می شوند.

مطالعه سوژه‌ها در مراحل مختلف چرخه خواب و بیداری

در موارد بی خوابی، یا هنگام استفاده از داروهای آرام بخش، به شما بینشی می دهد که چگونه اشکال عاطفی می تواند متفاوت باشد و پیامدهای رفتاری آن چیست.
محققان با انجام کارهای تکراری که مستلزم یک سطح ثابت توجه هستند – به عنوان مثال، یک توپ در یک مکان خاص روی صفحه نمایش – یک دوره طولانی کار آهسته را در بیماران خواب مشاهده کردند که به تغییرات سیگنال های EEG مربوط می شود. .
با این حال، راه‌هایی برای جذاب‌تر کردن چیزها وجود دارد. در واقع، حتی در حالت خواب آلودگی یا آرامش می تواند منجر به افزایش عملکرد شود.
اینها شامل افزایش وعده پاداش برای تکمیل یک کار، اضافه کردن موارد جدید یا درهم ریختگی، یا ایجاد استرس است. بنابراین، به نظر می رسد که توجه عموم از ذخیره محدودی برخوردار است. کار نکردن در یک شغل معمولی یا کم پاداش. اما ممکن است شغلی امیدوارکننده یا جالب در نظر گرفته شود.

مطالعه ای که توسط ISGlobal، انجام شد.

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) با ظرفیت بیشتری برای توجه انتخابی و پایدار در نوجوانان مرتبط است. اسید آلفا لینولنیک (ALA) با تکانشگری کمتر همراه بود.
نتایج، اهمیت رژیم غذایی تامین مقادیر کافی از این اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه را برای تقویت مغزی سالم تایید می کند. در دوران نوجوانی تغییرات ساختاری و عملکردی قابل توجهی در مغز به خصوص در ناحیه پیشانی رخ می دهد. این تغییرات نقش عمده ای در کنترل احساسات دارند. از سوی دیگر، اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد و عملکرد مناسب مغز مهم هستند.

فراوان ترین اسید چرب در مغز، به ویژه در ناحیه جلوی مغز، DHA است.

این عمدتا به دلیل مصرف ماهی های چرب است. محققان گفتند: «علیرغم اهمیت ثابت شده DHA در رشد مغز، مطالعات اندکی بررسی کرده اند که آیا DHA به عملکرد توجه در نوجوانان سالم کمک می کند یا خیر.
علاوه بر این، نقش اسید آلفا لینولئیک (ALA)، یک امگا ۳ مبتنی بر گیاه، به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، مشکلی که با مصرف کم ماهی در جوامع غربی مرتبط است.

هدف از این مطالعه:

آیا مصرف بالاتر DHA و ALA با توجه در گروهی متشکل از ۳۳۲ نوجوان از مدارس مختلف در بارسلون مرتبط است. از شرکت کنندگان آزمون های کامپیوتری داده شد. زمان واکنش در آنها اندازه گیری شد. تعیین توانایی توجه گزینشی و پایدار، توانایی بازداری در مواجهه با محرک های منحرف کننده و تکانشگری.
نوجوانان همچنین به چند سوال در مورد عادات غذایی خود پاسخ دادند. نمونه خون برای اندازه گیری سطوح DHA و ALA در گلبول های قرمز خون گرفته شد. این نشانه واقعی و قابل اعتماد استفاده طولانی مدت از این چربی ها در رژیم غذایی است..

ممکن است به این مطلب علاقه مند باشید:
نورون های قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد

 

نتایج مطالعه

سطوح بالاتر DHA با توجه انتخابی و پایدار و توجه بازدارنده بهتر همراه است. در مقابل، ALA با عملکرد توجه ارتباطی نداشت. اما کمتر به تکانشگری ربط دارد.
نقش ALA در کنترل توجه هنوز مشخص نیست. با این حال، این یافته ممکن است از نظر بالینی مرتبط باشد، زیرا تکانشگری یکی از علائم بارز چندین اختلال روانپزشکی مانند ADHD است.
“مطالعه ما نشان می دهد که DHA رژیم غذایی با فعالیت هایی که نیاز به توجه دارند مرتبط است. اما مطالعات بیشتری برای تأیید علت و معلول و درک نقش ALA مورد نیاز است.
با این حال، این یافته ها از مزایای خوردن ماهی های چرب (منبع اصلی DHA) قبل از بزرگسالی، زمانی که مغز در بالاترین سطح پیچیدگی خود رشد می کند، حمایت می کند.

درنهایت میتوان گفت افزایش توجه در بزرگسالان با رژیم غذایی مرتبط است.

 

ممکن است به این مطلب علاقه مند باشید:

“چرا نمیتوانم تمرکز کنم؟” افزایش تمرکز با نوروفیدبک در کلینیک زندگی شاد در مشهد

خلاصه تحقیق

اسیدهای چرب امگا ۳ گلبول های قرمز و امتیاز توجه در نوجوانان سالم
اسیدهای چرب امگا ۳ برای عملکرد مغز مهم هستند. نوجوانی دوره ای است که در آن توانایی مغز برای پردازش غذا کاهش می یابد.
در مقایسه با تحقیقات فراوان در مورد اسید دوکوزاهگزانوئیک شناختی امگا ۳ (DHA)، تحقیقات در مورد DHA و توجه در نوجوانان سالم بسیار کم است.
علاوه بر این، نقش اسید چرب امگا ۳ گیاهی آلفا-لینولنیک اسید (ALA) ناشناخته است. ما رابطه بین DHA و ALA و عملکرد توجه را در بزرگسالان جوان سالم بررسی کردیم.
در این مطالعه مقطعی، که بر روی ۳۷۲ نوجوان (سن ۰.۹ ± ۱۳.۸ سال) انجام شد، ما رابطه بین DHA و ALA (بیومارکرهای عینی مصرف طولانی مدت غذا) را با کروماتوگرافی گازی تعیین کردیم. نمرات توجه از طریق آزمون شبکه توجه اندازه گیری شد.
مصرف DHA با افزایش توانایی در انتخاب و حفظ احساسات جوانی مرتبط است. در حالی که ALA اقدامات نامناسب را کاهش داده است.

منبع: Attention in Psychology, Neuroscience, and Machine Learning – PMC (nih.gov)

Omega-3 Fatty Acids, and in Particular DHA, Are Associated With Increased Attention Scores in Adolescents – Neuroscience News

Visits: 3

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *