پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه


فهرست مطالب

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف در مجهزترین و بزرگترین مرکز و کلینیک نوروفیدبک- نوروفیدبک در زندگی شاد- آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟- عکس دستگاه نوروفیدبک- کاربرد نوروفیدبک- اپلیکیشن نوروفیدبک- نوروفیدبک دکتر سعیدی

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک – تمام تلاش مجموعه زندگی شاد در مشهد این می باشد تا بتواند از دغدغه شما هموطنان و همشهریان عزیز بکاهد لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعه ایی در مورد نوروفیدبک- نوروفیدبک در زندگی شاد- آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟- عکس دستگاه نوروفیدبک- کاربرد نوروفیدبک- اپلیکیشن نوروفیدبک- نوروفیدبک دکتر سعیدی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

بیشتر بدانیم: نوروفیدبک چیست؟

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک – نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف توسط درمانگر با سابقه و مجرب در مجهزترین و یکی از باسابقه ترین مراکز درمان نوروفیدبک در مشهد صورت می گردد.

درمان خواب‌ هراسی - کلینیک زندگی شاد
درمان خواب‌ هراسی – کلینیک زندگی شاد

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک و اثربخشی آن

نوروفیدبک چیست؟

ج. همان مدیتیشن به تصویر کشیده است که با توجه به سنسور هایی که به بدن متصل میشود از طریق مانیتور دوم می توانید درون بدن خود را در غالب تصاویر دیگر دیده و این خود شما هستید که به تنظیم علائم خود کمک می کنید.

آیا این دستگاه عوارض دارد؟

ج . خیر اگر در بعضی موارد مزایایی نداشته باشد، معایبی نخواهد داشت و مانند دستگاه فشار خون می ماند ، فقط امواج و علائم را ثبت می کند.

برای چه سنینی کاربرد دارد؟

ج . از نظر علمی هیچ رنج سنی مشخص نشده است ام تجربه نشان داده از ۵ سال تا ۵۰ سال به درمان بسیار خوب پاسخ داده است.

کودک من اوتیسم است آیا نوروفیدبک برای او موثر است؟

ج . چون اختلال اوتیسم یک طیف محسوب میشود و اگر یک سر طیف را اوتیسم شدید و سر دیگر طیف را مشکوک به اختلال اوتیسم در نظر بگیریم از رنج میانگین به سمت مشکوک به این اختلال با نوروفیدبک قابل درمان می باشد ولی بهتر است بعد از یک جلسه ویزیت و تست های مربوطه با خود دستگاه تصمیم گرفته شود که آیا کودک شما با این روش درمان پذیر است یا خیر

آیا نوروفیدبک یک رشته علمی و دانشگاهی است؟

ج . بله این علم میان رشته ای بوده یعنی از علوم مختلف از جمله : روانشناسی رفتار ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی یادگیری ، علوم اعصاب و مغزو اعصاب نشات گرفته است .

نوروفیدبک روی چه بیماریهایی جواب داده است ؟

ج . سالها تجربه نشان داده که بر مشکلات : اختلال بیش فعالی / کم توجهی ، اوتیسم ، مشکلات ریتم تنفسی، اضطراب، اختلال خواب ، میگرن ، اختلال یادگیری و افسردگی هایی که زمینه اضطرابی دارند بسیار خوب پاسخ داده است .

نوروفیدبک ۱۰۰% نتیجه می دهد؟

ج. در مسائل تجربی و مخصوصا حیطه های پزشکی هیچ وقت ۱۰۰ % وجود ندارد و هیچ تضمینی داده نمیشود و هر کسی هم که به شما چنین موضوعی را بگوید نمیت واند خیلی مستند باشد ولی تجربه نشان داده که در مواردی که ذکر شد تا ۷۰ – ۸۰ % بهبودی یافته اند.

سلام. من یه سوال داشتم اگر میشه جواب بدین. آیا با شرکت در این دوره میشه نوروفیدبک کار کرد؟

سلام. بله. دوره به صورت تئوری-عملی و کاربردی برنامه‌ریزی شده. در این دوره علاوه بر اینکه با بحث نوروفیدبک به صورت کلی آشنا میشین برای اختلالاتی که نوروفیدبک برای اونها خیلی خوب جواب میده شامل ADHD، اضطراب، مشکلات خواب، و افسردگی خفیف پروتکل‌های درمانی آموزش داده میشه که بتونین کار رو شروع کنین.

سلام. نوروفیدبک واقعا موثره یا نه؟

سلام. این سوال رو نمیشه با یک بله یا خیر جواب داد. همونجوری که هر روش درمانی ملاحظات خودش رو داره نوروفیدبک هم به همین صورته. اگر به صورت درست و در جای مناسب به کار بره می‌تونه مفید باشه. متاسفانه اغراق در میزان تاثیر نوروفیدبک باعث شده دید منفی اشتباهی نسبت به اون به وجود بیاد. در حالیکه واقعا خیلی جاها خیلی خوب جواب میده.

سلام هرگونه فعالیت در حوزه روانشناسی نیازمند پروانه و مجوز نظام روانشناسی میباشد .

سلام. بله قطعا به همین صورته. من منظورم از نظر علمی بود که گاها برخی تصور می‌کنند در این دوره فقط مقدمات نوروفیدبک گفته میشه. از طرفی این روش یک حیطه بین رشته‌ای هست و علاوه بر روانشناسی، رشته‌های دیگه‌ای مثل روانپزشکی، مغز و اعصاب، کاردرمانی، گفتاردرمانی و … می‌تونن از این روش استفاده کنند. همچنین افرادی هستند که خودشون مجوز مرکز از سازمان نظام روانشناسی و یا بهزیستی ندارند و در مراکز دیگه و یا مطب روانپزشکان این روش رو برای درمان مراجعین به کار می‌برند.

    یک مثال از تایید نوروفیدبک برای درمان بیش‌فعالی/نقص توجه یا همون ADHD. انجمن طب کودک و نوجوان آمریکا سال ۲۰۱۴ این روش رو تایید کرده.

من کیس هایی دیدم که رفتن و جواب نگرفتن. چجوری میشه مطمئن شد که یک فرد درست کار می کنه؟

تشخیص اصولی و صحیح مشکل مراجع (همبودی اختلالات باعث میشه گاها فردی اضطراب داره که باعث مشکل توجه هم شده اما درمانگر با نوروفیدبک میخواد مشکل توجه رو حل کنه که خوب در نتیجه جواب نمی‌گیره).

    تعیین پروتکل درست: کدوم منطقه از مغز و کدوم امواج مغزی رو باید اصلاح کرد.

اجرای درست پروتکل: اینکه تصور کنیم با گذاشتن الکترود روی سر، دستگاه خود به خود کار درمان رو انجام میده اشتباهه. باید در طول جلسه درمانگر فعال باشه و از مهارت تخصصی خودش استفاده کنه. برای همینه که رشته‌های غیرمرتبط نمی‌تونن و نباید این روش رو به کار ببرند.

هر کدوم از این‌ها نباشه باعث میشه کل نوروفیدبک زیر سوال بره. در حال حاضر هیچ مرجعی نظارت نداره. اما اینکه فرد دوره معتبری گذرونده باشه و گواهی اون رو داشته باشه و در مرکز دارای مجوز این کار رو انجام بده حداقل‌های مورد نیازه.

سلام. آیا نوروفیدبک برای افراد اسکیزوفرن هم کاربرد داره اگر داره تا چه حد و ایا برای اضطرابم مفیده؟

خیر. برای اسکیزوفرنی هیچ مطالعه قوی و معتبری انجام نشده و نه تنها توصیه نمی‌شه بلکه به خاطر ماهیت اختلال جزو موارد عدم استفاده هم هست.

تشکر بابت پاسختون برای اضطراب چطور یعنی چقدر جواب میده؟

برای اضطراب سطح اثربخشی ۴ از ۵ گزارش شده (بر اساس تحقیقات). همراه با تمرینات تنفس و ریلکسیشن اگر به کار ببرین قطعا جواب خیلی خوبی می‌گیرین.

یک سوال دیگه در طول این دوره ای که گذاشتید ما چقدر میتونیم رو مفاهیم نوروفیدبک مسلط بشیم و برامون میتونه کاربردی باشه؟ و قبل از شرکت در این کارگاه برای فهم بهتر مفاهیم نیازی به پیش مطالعه در زمینه خاصی داریم ایا ؟

ما در طول نزدیک به ده سال فعالیت نزدیک ۱۵۰ دوره نوروفیدبک عمومی فقط برگزار کردیم. تجربه به ما کمک کرده مباحث رو جوری بچینیم که شما این قابلیت رو پیدا کنین که کار درمانی رو شروع کنین. کتاب مبانی نوروفیدبک رو اگر خواستین تهیه کنین. همراه با دوره کتاب‌ها (از جمله نسخه انگلیسی همین کتاب) و مقالاتی بر روی CD به شما داده می‌شه که می‌تونین برای تکمیل مباحث مطالعه کنین. سی دی جزو پکیج کارگاه هست که به رایگان ارائه میشه.

سلام ببخشید من متوجه نشدم یعنی دستگاه رو که بگذاریم روی سر بیمار بعد اون نوار مغزی که میده میفهمیم مشکل بیمار چی هست یعنی لوب پیشانی و گیجگاه حالا مربوط به نیمکره راست یا چپ و اینها رو کاملا باید بشناسیم و بعد از تشخیص کلا درمان چطور هست؟!

بله. ارزیابی مراجع جزو مباحثی است که گفته می‌شه. رابطه خطی بین نوار مغز و مشکلات روانشناختی وجود نداره ولی می‌تونه به ما نشونه بده که فرد احتمالا دچار چه مشکلی است. آموزش اندازه‌گیری نقاطی که باید الکترود قرار داده بشه به صورت عملی تو کارگاه آموزش داده میشه.

نوروفیدبک فقط کار تحریک قسمتهای از مغز را انجام میده غیر از این درمانگر برای تکمیل درمانش از چه روشهای دیگه ای استفاده میکنه ایا دارو درمانی هم در کنارش داره؟

برای درمان بنا به تشخیص درمانگر باید از بین روش‌های درمانی اون‌هایی که برای مراجع مناسب هستند در کنار همدیگه استفاده بشن. نوروفیدبک هیچ تداخلی با درمان دارویی نداره و اگر پزشک صلاح بدونه از اون استفاده می‌کنه. فقط پزشک باید در جریان قرار بگیره که در طول درمان با نوروفیدبک به مرور میزان دارو رو کم کنه.

ببخشید نوروفیدبک برای کسانی که هنوز سابقه انجام یک مصاحبه با بیمار رو ندارن و کلا هنوز حرفه ای نیستند در زمینه مشاوره و روانشناسی یا بهتر بگم در سطح لیسانس هستند مناسبه؟

حداقل داشتن لیسانس برای حضور در دوره الزامی است. هر چقدر تجربه بیشتری در کار با مراجع داشته باشین کارتون راحت‌تر خواهد بود.

ببخشید مدرکی که میدین چجوریه قابل ترجمه هست بین المللیه به درد المانم میخوره منظورم کشورهای اروپاییه.

مدرک به زبان انگلیسی است و از طرف بنیاد بیوفیدبک اروپا ارائه میشه. در آلمان و خیلی از کشورهای مطرح دنیا که از یک قانون واحد تبعیت می‌کنند گذروندن کارگاه به تعداد ساعت مشخص و بعد کارورزی و بعد قبولی در آزمون شرط لازم برای کار در این زمینه است. این کارگاه بخشی از اون ساعات مورد نیاز رو پر می‌کنه. اگر اطلاعات بیشتری خواستین بفرمایید تا سایت منبع رو معرفی کنم.

این خیلی خوبه که این فرصت رو دادید که همه حتی متقاضیان درشهرستانها هم ازین دوره استفاده کنن ولی ای کاش فرصتی رو هم میگذاشتید که بتونیم توی مراکز مشاوره یا بیمارستانها بصورت کارورز و واقعا عملی روی مراجع کار کنیم .ممنونم

کار واقعی بر روی مراجع مستلزم همکاری چند جانبه است. اما شما برای شروع میتونین اصول کار نوروفیدبک رو روی اطرافیان کار کنید که شامل پیدا کردن نقاط و انجام ارزیابی میشه. ما برای شرکت کنندگان نرم افزار رو به همراه دیتای نمونه نصب میکنیم که بتونین بعد از کارگاه با نرم افزار هم تمرین کنین و مسلط بشین.

معذرت میخوام یه سوال دیگه پس نیازی نیست برای تمرین روی اطرافیان بعد از کارگاه حتما دستگاه رو داشته باشیم؟

برای نقطه‌یابی فقط به متر نیاز دارین! برای نرم‌افزار هم راه حل رو گفتم خدمتتون. فقط می‌مونه کیس واقعی که در قالب جلسات کارورزی اگر نیاز دیدین می‌تونین داشته باشین. در طول دوره هم خودتون روز دوم و سوم با دستگاه کار می‌کنین و تجربه کسب می‌کنین.

پرسش و پاسخ درباره نوروفیدبک – در پایان مجددا تاکید می نماییم ما در مجموعه زندگی شاد تلاش بی وقفه ایی را آغاز نموده اییم تا از طریق درمان وسواس زندگی جدید و شادی را برای شما مراجعین – بیماران و خانواده های محترم فراهم نماییم لطفا جهت هرگونه مشاوره و سوال در مورد درمان وسواس به صورت ۱۰۰% رایگان با یکی از شماره های ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ -۰۵۱۳۸۵۵۰۰۲۰ – ۰۵۱۳۸۵۵۰۴۷۰ – ۰۵۱۳۸۵۵۰۴۷۴ تماس برقرار نمایید تا با کمال میل به تمامی سوالات و ابهامات در مورد درمان وسواس پاسخ داده شود.

Views: 1777

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *