خدمات مشاوره روانپزشکی در مشهد | خدمات خاص و جامع روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در تخصصی ترین مرکز روانپزشکی مشهد

خدمات مشاوره روانپزشکی در مشهد | خدمات خاص و جامع روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در تخصصی ترین مرکز روانپزشکی مشهد


مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس  : کارآمدترین خدمات تخصصی روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در مجهزترین مرکز روانپزشکی مشهد ، این خدمات شامل ارزیابی و درمان اختلالات روانپزشکی شایع ، درک نیازهای ویژه گروههای خاص دچار بیماری روانپزشکی در محیط های طبی مانند سالمندان، کودکان، افراد دچار ناتوانی ذهنی و … می باشد ؛ همچنین تخصص روانپزشکان متعهد ما در موضوعات  چه کسانی نیاز به روانپزشک دارند- آیا روانشناس دکتر است- ادامه تحصیل از روانشناسی به روانپزشکی- روانپزشک یا روانشناس – روانشناس چیست- فرق روانشناس و روانپزشک و مشاور- تفاوت روانشناس و روانپزشک- روانپزشک چیست  نیز است. شما عزیزان می توانید با رزرو تلفنی با شماره تلفن ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ از خدمات این مرکز بهره مند شوید.

مزایای روانپزشک نسبت به روانشناسکلینیک زندگی شاد افتخار دارد که جهت درمان انواع اختلالات روانپزشکی در سالمندان، بزرگسالان، نوجوانان  و کودکان با ۳۰% تخفیف با تمام توان در خدمت شما هموطنان عزیز باشد ؛ ما در این مطلب از زبان روانپزشکان مجرب خود در مورد چه کسانی نیاز به روانپزشک دارند- آیا روانشناس دکتر است- ادامه تحصیل از روانشناسی به روانپزشکی- روانپزشک یا روانشناس – روانشناس چیست- فرق روانشناس و روانپزشک و مشاور- تفاوت روانشناس و روانپزشک- روانپزشک چیست   با شما گفتگوی مختصری خواهیم داشت ؛ البته برای گرفتن بهترین نتیجه منتظر حضور شما عزیزان در کلینیک تخصصی زندگی شاد با سال ها سابقه ی درخشان خواهیم بود.

کلینیک تخصصی روانپزشکی زندگی شاد با عالی ترین تیم از بهترین روانپزشکان کشور به ارایه خدمات روانپزشکی در زمینه انواع اختلالات مرتبط با روانپزشکی در بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان می پردازد ؛ موسسه تخصصی زندگی شاد به عنوان دفتر رسمی انجمن علوم اعصاب ایران ارایه خدمت می نماید. با توسعه دنیای صنعتی و افزایش فشارهای جسمی روانی ناشی از زندگی صنعتی، اختلالات مرتبط با استرس در انسان رو به افزایش است. ویژگی اساسی این تغییر، پررنگ شدن عوامل روانی اجتماعی و فرهنگی و اهمیت یافتن تاثیر عوامل اجتماعی بر بروز و سیر و درمان بیماری ها است. هدف ما برطرف کردن استرس ها و مشکلات شما عزیزان در زمینه های مختلف روانپزشکی می باشد.

مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس- توسط روانپزشکان و درمانگران مجرب و حرفه ای در بهترین مرکز روانپزشکی با بیش از ۱۵ سال سابقه موفق در مشهد و همچنین با درمان های بدون دارو و پایدار برای شما هموطنان عزیز با رزرو تلفنی با شماره تلفن ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ انجام می گیرد.

مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس| کارآمدترین خدمات تخصصی روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در مجهزترین مرکز روانپزشکی مشهد
مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس| کارآمدترین خدمات تخصصی روانپزشکی با درمان های بدون دارو و پایدار در مجهزترین مرکز روانپزشکی مشهد

اگر به دنبال یک درمانگر برای حل مشکل خود هستید آیا می‌دانید تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست؟ در مواقع نیاز به کدام یک باید مراجعه کنید؟ خوشبختانه زیر سایه تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت روان و به دنبال دسترسی آسان و سریع به اطلاعات در فضای مجازی، امروزه سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به موضوعات سلامت روان، انواع اختلالات روانی و ضرورت درمان در مقایسه با چند دهه گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته اما همچنان بسیاری از افراد به درستی نمی‌دانند که تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست و برای درمان خود ابتدا باید به کدام یک مراجعه کنند.

اگر چرخی در صفحات مجازی مربوط به روانشناسی بزنید و یا کتاب‌ها و مسائل این حوزه را دنبال کنید احتمالا با عناوینی همچون روانشناس، روان‌درمانگر، روانکاو، روانپزشک و مشاور روبه‌رو شده‌اید و ممکن است این موضوع ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که تفاوت تخصص و توانمندی هر یک از این افراد در چیست؟

تفاوت روانشناس و روانپزشک

متخصصان حوزه سلامت روان معمولا طیف وسیعی را در برمی‌گیرند که انواع روش‌های درمان و حمایت را وابسته به حرفه، مدرک ، سطح تحصیلات و نوع تخصص خود ارائه می‌‌دهند. مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس– بنابراین اگر به درستی از تفاوت دو گروه عمده این حوزه یعنی روانشناسان و روانپزشکان اطلاع نداشته باشید ممکن است در مسیر درمان علی رغم صرف هزینه و زمان قابل توجه، نتیجۀ رضایت‌بخشی دریافت نکرده و از ادامه درمان خود ناامید شوید.

به طور کلی سه تفاوت روانشناس و روانپزشک را می‌توان این گونه بیان نمود:

  • روانپزشک مدرک پزشکی دارد و در گام نخست یک پزشک عمومی محسوب می‌شود اما روانشناس اینطور نیست.
  • روانپزشک صلاحیت تجویز دارو را دارد اما روانشناس مجاز به استفاده از روش‌های درمان غیر دارویی می‌باشد.
  • تخصص اصلی روانپزشک در تشخیص و درمان بیماری‌های اعصاب و روان است حال آنکه یک روانشناس معمولا بر روی شناسایی و درمان اختلالات روحی و روانی از روش‌های غیر دارویی تمرکز دارد.

مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس– بسیاری از افراد روانشناس و روانپزشک را با یکدیگر اشتباه گرفته و یا هر دو را یکسان در نظر می‌گیرند در حالی که اینطور نیست. اگرچه بخشی از دانش آکادمیک و مهارت روانشناس و روانپزشک مشترک بوده و در حوزه‌های مشخصی از سلامت روان دانش مشترک و یکسان دارند اما در تمام حوزه‌ها اینطور نیست.

روانپزشک و روانشناس هر دو دارای سطحی از دانش و مهارت هستند که بتوانند چگونگی عواطف و احساسات، افکار و نحوه عملکرد مغز ما را تشخیص دهند اما دانش آن‌ها نسبت به تشخیص بیماری‌های روانی، دارو درمانی، روان‌درمانی، انواع رویکردهای روان‌درمانی، درمان‌های غیر دارویی و ارائه مشاوره یکسان نمی‌باشد.

به طور کلی می‌توان گفت که تفاوت اصلی این دو تخصص به نوع آموزش و تحصیلات، انواع درمان‌، شرایط درمان و شیوه دریافت ویزیت خلاصه می‌شود.

یک روانپزشک کیست و چه می کند؟

روانپزشک به فردی تحصیل‌کرده در شاخه خاصی از پزشکی اطلاق می‌شود که بر علل، پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری‌های اعصاب و روان تمرکز دارد. مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس–  یک روانپزشک ابتدا مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت نموده و پس از آن دوره تخصص روانپزشکی را پشت سر گذاشته است.

به طور کلی دانش یک روانپزشک بر این پایه استوار است که عوال بیولوژیکی مانند ژنتیک و عدم عملکرد سیستم اعصاب و مغز یک انسان موجب ایجاد علائم عدم سلامت روان می‌شود.

اگرچه روانپزشکان نیز مانند یک روانشناس اعتقاد دارند که عوامل اجتماعی و محیطی نیز می‌تواند نقش به سزایی در بروز و شدت یافتن علائم یک بیماری روانی داشته باشند اما همچنان در درجه اول عوامل بیولوژی و بدنی را عامل اصلی مشکلات روحی و روانی می‌دانند و درمان دارویی، شوک درمانی، جراحی و …. خط مقدم روش درمانی آن‌ها است زیرا بر این باور هستند که ریشۀ بیماری در جسم بوده و می‌توان علائم آن را با دریافت دارو کاهش داد.

از جمله اقدامات اولیه در زمان مراجعه به یک روانپزشک این است که او سابقۀ پزشکی شما را بررسی کرده و در خصوص اینکه چه داروهایی تا به حال استفاده کرده‌اید و یا چه بیماری‌های جسمی دیگری دارید به دقت پرس و جو می‌کند. همچنین روانپزشک این صلاحیت را دارد که از طریق سفارش آزمایش‌های پزشکی از وضعیت عمومی بیمار مطلع شود.

مزایای روانپزشک نسبت به روانشناس– در این مطلب به موضوعات تخصصی مهمی مانند چه کسانی نیاز به روانپزشک دارند- آیا روانشناس دکتر است- ادامه تحصیل از روانشناسی به روانپزشکی- روانپزشک یا روانشناس – روانشناس چیست- فرق روانشناس و روانپزشک و مشاور- تفاوت روانشناس و روانپزشک- روانپزشک چیست  پرداختیم. بسیاری از بیماری های جسمی ریشه در بیماری های روحی  و روانی دارد. همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند. در این شرایط فقط یک روانپزشک حرفه ای می تواند به ما کمک کند. ما در کلینیک تخصصی روانپزشکی زندگی شاد تلاش داریم تا با ارایه خدمات سلامت روان زندگی جدید و شادی را برای شما عزیزان فراهم نماییم. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های  ۰۹۱۰۷۲۵۸۹۵۳  -۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶- ۰۹۳۷۵۱۲۵۰۱۰ با ما در تماس باشید تا با کمال میل به تمامی سوالات شما پاسخ داده شود یا جهت رزرو تلفنی به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. آرزوی ما دیدن افرادی شاد و بدون دغدغه در جامعه می باشد.

 

 

 

Views: 48

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *