نقشه مغزی نوروفیدبک با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه

نقشه مغزی نوروفیدبک با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه


نقشه مغزی نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف در مجهزترین و بزرگترین مرکز و کلینیک نوروفیدبک- خواندن نقشه مغزی- تفسیر نقشه مغزی- نقشه مغزی چیست- نقشه مغزی نرمال- عوارض نقشه مغزی- تفاوت نوار مغزی با نقشه مغزی- آموزش تفسیر نقشه مغزی- Eeg تفسیر نقشه مغزی

نقشه مغزی نوروفیدبک با ۳۰% تخفیف توسط درمانگر با سابقه و مجرب در مجهزترین و یکی از باسابقه ترین مراکز درمان نوروفیدبک در مشهد صورت می گردد تمام تلاش مجموعه زندگی شاد در مشهد این می باشد تا بتواند از دغدغه شما هموطنان و همشهریان عزیز بکاهد لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعه ایی در مورد نقشه مغزی نوروفیدبک- خواندن نقشه مغزی- تفسیر نقشه مغزی- نقشه مغزی چیست- نقشه مغزی نرمال- عوارض نقشه مغزی- تفاوت نوار مغزی با نقشه مغزی- آموزش تفسیر نقشه مغزی- Eeg تفسیر نقشه مغزی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

بیشتر بدانیم: نقشه مغزی چیست؟

یکی از ابزارهایی که همکاران ما در کلینیک تشخیص مجموعه زندگی شاد برای مراجعین تجویز می کنند، الکتروانسفالوگرافی کمی (qEEG) یا نقشه مغزی است. در صورت تشخیص یک اختلال، برای بررسی نابهنجاری های مغزی ناشی از آن اختلال می‌توانیم از این ابزار استفاده نماییم. همچنین نقشه مغزی (qEEG) برای درمان هایی که بر روی مغز کار می کنند، مانند نوروفیدبک، می تواند پروتکل درمان ارائه دهد و برای بررسی روند درمان نیز اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهد.

الکتروانسفالوگرافی کمّی(QEEG) یا نقشه مغزی  چیست؟

نقشه مغزی نوروفیدبک – اولین دستگاه ثبت نوار مغزی (EEG)، ماحصل تلاش هانس برگر روانپزشک آلمانی در سال ۱۹۲۴ است. الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغزی یکی از ابزارهای قدیمی است که به تشخیص مشکلات نورولوژیک مانند بیماری صرع کمک می کند. نورولوژیست ها با توجه به مورفولوژی (شکل امواج مغزی) به تشخیص اختلال می پردازند. همچنین از نوار مغزی در بررسی عمق بیهوشی ، مانیتور کردن عملکرد مغز در ICU و موارد دیگر استفاده می گردد.

با ورود رایانه در ابزارهای پزشکی، نوار مغزی هم متحول گردید و این قابلیت فراهم شد که از طریق تحلیل های پیچیده ریاضی، اطلاعات بیشتری را از نوار مغزی بدست آوریم. شکل جدید نوار مغزی، تحت عنوان نوار مغزی دیجیتال و نوار مغزی کمی (الکتروانسفالوگرافی کمی یا qEEG) از دهه ۷۰ میلادی باب گردید و درحال حاضر تبدیل به شکل غالب استفاده در کلینیک ها و پژوهش ها شده است. از طریق نقشه مغزی (qEEG) ما قادر خواهیم بود به اطلاعات زیادی در مورد عملکرد مغز دست یابیم.

پایگاه داده نرمال نوار مغزی (EEG):

نقشه مغزی نوروفیدبک – برای اینکه بتوانیم از طریق نقشه مغزی به تشخیص نابهنجاری های مغز بپردازیم نیاز به یک پایگاه داده نوار مغزی از جمعیت نرمال داریم تا بتوانیم نقشه مغزی مراجع مان را با افراد سالم همسن و هم جنس مقایسه نماییم. برای درک بهتر این مورد به مثال ضریب هوشی توجه کنیم. زمانی که فرد آزمون هوش می دهد با یک نمره کلی می تواند از وضعیت هوشی خود مطلع گردد. بعد از اینکه فرد به سوالات آزمون هوش پاسخ می دهد نمرات وی با افراد همجنس و هم سن خودش مقایسه می گردد و ما می توانیم ببینیم  عملکرد او نسبت به دیگران چگونه بوده و ضریب هوشی وی در چه حدی  است. نقشه مغزی نیز دقیقاً بر همین منوال است. بعد از مقایسه نقشه مغزی مراجع با افراد سالم هم سن و هم جنس خود در یک گزارش، فرد می تواند از عملکرد مغز خود مطلع شود.

در کلینیک روانشناسی زندگی شاد، نقشه مغزی (QEEG) چگونه انجام می شود؟

برای انجام نقشه مغزی، ابتدا کلاهی روی سر مراجع قرار داده می شود. روی این کلاه، الکترودهایی وجود دارد که وظیفه ثبت امواج مغزی را دارند. ممکن است حین اجرای نقشه مغزی از مراجع خواسته شود که چیزی را بخواند یا عملیات ریاضی ساده ای را انجام دهد. گاهی نیز از مراجع خواسته می شودکه چشمانش را ببندد و یا باز نگه دارد.

نقشه مغزی نوروفیدبک – نکته مهم این است که هنگام ثبت امواج مغزی، مراجع نباید حرکتی داشته باشد و باید آرام و بی حرکت بماند. هر گونه حرکت، پلک زدن، حرکت تخم چشم در زیر پلک ها، آب دهان قورت دادن بیش از حد، فشار دادن دندان ها بر روی همدیگر، حرکت دادن زبان می تواند کیفیت ثبت داده ها را در حین انجام نقشه مغزی کاهش دهد از این روز مراجع بایستی حتی الامکان موارد فوق را رعایت نماید و سعی کند آنها را  کمتر انجام بدهد. هر جلسه نقشه مغزی بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد.

آیا من می توانم خودم نتیجه نقشه مغزی (QEEG) خود را تفسیر کنم؟

همیشه یکی از چالش ها خواندن و درک نتایج آزمایش پزشکی خود است. گزارش نقشه مغزی نیز دارای اصطلاحات تخصصی است که باید توسط متخصص تفسیر شود. برای درک بهتر نتایج نقشه مغزی،  تا حدودی اصطلاحات و اطلاعات مورد نیاز آورده شده . زمانی که همکار ما از شما نقشه مغزی می گیرد شما در حال استراحت هستید. چشمانتان باز و یا بسته هست. بعد از ثبت یا همان الکتروانسفالوگرافی کمی، اطلاعات نوار مغزی  توسط نرم افزار تبدیل به عدد می شود و وارد نرم افزار دیتابیس نوار مغزی نرمال می شود. بعد از محاسبات ریاضی و تحلیل بر روی داده ها، تحلیل نقشه مغزی بر اساس دیتابیس نرمال آماده می شود. در ادامه، خلاصه ای از نتایج نقشه مغزی را مشاهده نمایید. در این صفحه، شما تفاوت بین عملکرد مغز با افراد نرمال را در قالب پنج باند فرکانسی مختلف را مشاهده میکنید.

نقشه مغزی نوروفیدبک با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه
نقشه مغزی نوروفیدبک 

هریک از باندهای فرکانسی دلتا، تتا، آلفا، بتا و بتای بالا در مغز ما همیشه حضور دارند، اما در برخی از شرایط برخی از باندهای فرکانسی غالب هستند. برای مثال باند فرکانسی دلتا در زمان خواب، آلفا در زمان استراحت، بتا در زمان مطالعه و انجام یک فعالیت شناختی در مغز ما غالب  است. در زمان های دیگر، حضور و عدم حضور هر یک از این باندهای فرکانسی می تواند نشانه یک اختلال باشد.

از الکتروآنسفالوگرافی کمّی (QEEG) در برخی متون تحت عنوان نقشه مغزی نیز یاد شده است. علت کاربرد دو اصلاح مذکور برای QEEG این است که ابزار در زمینه نگاشت مغزی (brain mapping) و یا همان نقشه بردای مغز کاربرد دارد. روش های تصویربرداری عصبی مختلفی مانند fMRI و MEG در نگاشت مغزی مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که ذکر گردید QEEG نیز یکی از این ابزارها است.

«نوروفیدبک» چیست؟ شما شاید اسمش را نشنیده باشید اما همین حالا که گزارش مان را می‌خوانید خیلی‌ها بمنظور استفاده از آن توی صف ایستاده اند چون خیال انجام می‌دهند آن حس گرهای عجیب که وصل میشود به سرشان، چوب شعبده بازی است که ناگهان شفای شان می‌دهد و اختلال روانی شان را رفع میکند.

ایمان همین آدم‌ها به معجزه نوروفیدبک بدون داشتن شناختی کامل از آن سبب شده است سوء استفاده گرهایی برای سرکیسه کردن شان تور پهن کنند و از آشفته بازار نبود نظارت بر جایگاهها (ی) روانشناسی بهره ببرند و با فریب آسان (ساده) لوح‌ها، سودهایی کلان به جیب بزنند.

نوروفیدبک روش درمانی بر مبنای تغییر در امواج مغز است.

پس شاید خوب‌تر (بهتر) باشد قبل از آنکه در مورد این روش درمانی بدانید در زمینه امواج مغزی اطلاعاتی کسب کنید.

مغز، موج دارد!

پژوهندگان می‌گویند مغز انسان‌ها چهار شکل (نوع) موج آلفا، بتا، تتا و دلتا دارد که بر حسب دامنه و طول موج از هم تفکیک میشود و میزان شان در حالت‌های مختلف روانی متغیر است.

مسعود نبوی، عضو هیأت مدیره کانون مغزواعصاب ایران درباره حالت‌های مختلف روانی که میزان این امواج در آن‌ها تغییر میکند نمونه می‌زند که مخ (مغز) ما در اغلب اوقات بیداری، اندیشه کردن، انجام فعالیتهای روزمره و همچنین در شرایط پریشانی (اضطراب) و دلواپسی، امواج بتا را مرتعش میکند.

امواج آلفا اما به بیان او، مرتبط به وقتیست که انسان‌ها در حالت آسودگی (آرامش)، مراقبه و استراحت هستند و بطور کلی وقتیکه دلهره (استرس) کاهش پیدا میکند میزان بیشتری از این امواج از مغز ساطع میشود.

امواج تتا ویژه وقت خواب و مدیتیشن و امواج دلتا هم چندان پویا (فعال) نیست و زمانیکه اشخاص در حالت کما هستند امواج مغزی به آنها شباهت پیدا میکند.

ابداع کنندگان نوروفیدبک بر اساس این اصل که مخ (مغز) در حالت‌های مختلف امواج گوناگونی دارد برآیند گرفته اند که چنانچه مغز آدم امواجش را تنظیم کند، حال آدم‌ها خوب‌تر (بهتر) میشود و برخی دشواریها و اختلالات ذهنی (روانی) در آن‌ها درمان خواهد شد.

بنابراین نوروفیدبک، یک روش درمانی مبتنی بر فراگیری است که در آن درمانگر سعی میکند با بکارگیری رایانه، امواج مغزی دردمند (مریض) را تحت اثر قرار بگذارد.

او الکترودهایی را به سر مراجعه کننده متصل میکند و این الکترودها، وضعیت امواج مغزی را روی صفحه نمایشگر رایانه نمایش می‌دهد و بدین گونه کاستی‌های مغز در کنترل امواجش آشکار میشود و آنوقت بر حسب وضعیت این امواج، تمرین‌های ذهنی با مراجعه کننده شروع میشود تا مغزش، خودتنظیمی را بیاموزد.

دست سودجوها، روی سر بیماران

حالا شما می‌دانید نوروفیدبک چه شکل (نوع) درمانی است اما بسیاری از آنها که به این روش درمان روی می‌آورند دقیقاً نمی‌دانند قرار است چه اتفاقی برای مغزشان بیفتد و چه چیز در آن‌ها تغییر خواهد کرد و اصلاً این روش درمانی برای کدام شکل (نوع) از دشواریها و اختلالات ذهنی (روانی) استفاده می‌شود.

با اینحال به سوی جایگاهها (ی) ارائه دهنده این شکل (نوع) درمان هجوم آورده اند و همین موضوع سبب شده است بعضی از این جایگاهها (ی)، به مراجعان شان دروغ بگویند و قول درمان بیماری هایی همچون دلمردگی (افسردگی) سهمگین و شدید یا میگرن یا حتی درمان خوگیری (اعتیاد) را به مردم بدهند حال آنکه نوروفیدبک توانمند به درمان این شکل (نوع) اختلالات نیست.

از سمت دیگر تعرفه مشخصی بمنظور استفاده از این روش درمانی نیز نیست و در سایه نبود نظارت، برخی غیر کارشناس‌ها با گرفتن هزینه‌های کلان از مردم، این شیوه درمان را برای آنها اجرا انجام می‌دهند.

خرج ارزیابی نخستین فرد قبل از شروع نوروفیدبک در این جایگاهها (ی) از چهل تا ۸۵ هزار تومان متغیر است و وقتی نوروفیدبک شروع میشود برای هر جلسه درمان از مراجعان چهل و پنج تا صد و پنجاه هزار تومان گرفته میشود.

شمار جلسات درمان نیز بر حسب شکل (نوع) اختلال روانی تفاوت دارد و بطور معمول به مریضها ی گفته میشود که می‌بایست دستکم بیست تا ۳۰ جلسه به کانون سر بزنند و در فازهای ابتدایی درمان باید فشرده باشد بطوری که در هر هفت روز بیماران ۳ بار تحت نوروفیدبک قرار میگیرند.

در یکی از این جایگاهها (ی)، منشی کانون که سعی می‌کرد بازار گرمی کند از بیماری تعریف انجام می‌دهد که وسواس فکری داشته است و ۸۰ جلسه به مرکزشان آمده و یا دیگری که وسواس شستشو داشته و چهار تا پنج ساعت در حمام می‌مانده اما با گذراندن ۴۰ جلسه نوروفیدبک حالش خوب‌تر (بهتر) شده است.

آنوقت وصفش از بیماران می‌رسد به شب‌های آزمون که مرکزشان از دانش آموزانی شلوغ میشود که میخواهند با بکارگیری نوروفیدبک نیرومندی شان را به منظور حفظ کردن دروس بالاتر ببرند.

مرکز تخصصی نوروفیدبک در مشهد – در پایان مجددا تاکید می نماییم ما در مجموعه زندگی شاد تلاش بی وقفه ایی را آغاز نموده اییم تا از طریق درمان وسواس زندگی جدید و شادی را برای شما مراجعین – بیماران و خانواده های محترم فراهم نماییم لطفا جهت هرگونه مشاوره و سوال در مورد درمان وسواس به صورت ۱۰۰% رایگان با یکی از شماره های ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶  , ۰۹۱۵۹۱۶۶۷۰۳ , ۰۵۱۳۸۴۴۳۸۹۳ تماس برقرار نمایید تا با کمال میل به تمامی سوالات و ابهامات در مورد درمان وسواس پاسخ داده شود.

Visits: 590

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *