مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه


مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با ۳۰% تخفیف در مجهزترین و بزرگترین مرکز و کلینیک درمان وسواس در مشهد زیر نظر دکتر در تمام ایام هفته با افتخار پذیرای شما مراجعین عزیز می باشد. مجموعه زندگی شاد لحظات شادی را برای شما فراهم خواهد نمود.

متن: مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با ۳۰% تخفیف توسط درمانگر با سابقه و مجرب در مجهزترین و یکی از باسابقه ترین مراکز درمان وسواس در مشهد صورت می گردد تمام تلاش مجموعه زندگی شاد در مشهد این می باشد تا بتواند از دغدغه شما هموطنان و همشهریان عزیز بکاهد لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعه ایی در مورد مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

بیشتر بدانیم: معجزه درمان وسواس

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد همراه همیشگی شما عزیزان قصد دارد شما را با انواع وسواس ، راهکارهای بهترین مرکز درمان وسواس در مشهد آشنا کند شما همراهان عزیز  بعد از آشنایی با چگونگی تکنیک های بهترین کلینیک درمان وسواس می توانید به راحتی تصمیم بگیرید آیا مایل به درمان هستید؟کدام روش درمانی را برمیگزینید؟و کدام مرکز درمان وسواس را انتخاب می کنید ؟

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه
مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با ۳۰% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از ۱۵ سال سابقه

تعریف علمی از وسواس فکری

افکار ، تصاویرذهنی و یا تکانه های مکرر و پی در پی که حالت مزاحم دارند و باعث ناراحتی فرد می شود و خودش کنترلی بر آنان ندارد که اصولا افراد سعی بر آن دارند که در مقابل این افکار و تکانه ها مقاومت کنند و یا آن ها را متوقف کنند.

تعریف علمی از وسواس عملی :

در وسواس عملی فرد رفتارهای مکرر و پی در پی را انجام می دهد که دارای تشریفات طولانی است مثل: دست شستن های طولانی ، چک کردن و وارسی کردن های مکرر و یا مرتب کردن ، مثال های نام برده رفتارهای مکرر آشکار را شامل می شود بعد دیگر نا آشکار است مثل : شمردن و یا دعا کردن است. می توان گفت افرادی که به وسواس فکری_ عملی (ocd) دچار هستند معمولا  خود را مجبور به انجام تشریفات می دانند که در صورت عدم انجام آن ها دچار اضطراب شده و عصبی می شوند.

نظر دکتران روانشناس و روانپزشکان ما در مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد این است که ممکن است اغلب ما افکار وسواسی جزئی را در زندگی تجربه کنیم به طور مثال : چک کردن قفل و یا وارسی اجاق گاز و حتی راه رفتن بر روی کاشی های پیاده رو. حال توجه کنید اگر شما هم این موارد را تجربه کرده اید بی شک هم سطحی بوده اند و هم گذرا اما افرادی که دچار مشکل وسواس و یا اختلال وسواس هستند حداقل ۱ ساعت در روز یا ساعات زیادی در روز وقت خود را صرف انجام کارهای وسواسی میکنند که این روند باعث مختل شدن فعالیت های روزمره ی فرد میشود.حال تعدادی از افکار وسواسی را برای شما نام می بریم:

ترس از آلودگی : از افرادی که مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد مراجعه کرده بودند فردی گزارش کرده بود در روز ۵، ۶ ساعت زمان خود را صرف ضدعفونی کردن اتاقش میکرد و هیچ یک از اعضای خانواده اجازه ی ورود به اتاقش را نداشتند و نسبت به آلودگی در هر مکانی هراس داشت.ترس از صدمه زدن به خود و دیگران : موارد دیگری که به مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد مراجعه کرده بودند .خانمی بود که علارقم علاقه ی زیاد به پسر و همسرش همیشه نگران بود به کودک و همسرش صدمه بزند (توجه داشته باشید او در ذهنش تصویر سازی میکرد و از فکر کردن به افکارش هراس داشت.(

مورد دیگر نیاز به تقارن است : در این مورد فرد دچار اختلال خود را موظف میداند تمام وسایل و یا اشیاء خاص مورد نظر خودش را کاملا متقارن بچیند و اگر آن طور که در ذهنش است نشود باعث ناراحتیش میشود.موارد دیگر وسواس جنسی ، پرخاشگری  و وسواس مربوط به مذهب است که فرد افکاری توهین آمیز نسبت به دین و یا مذهبی که خودش به آن پایبند است را در ذهنش می گذراند

توجه داشته باشید ما در مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد می توانیم ادعا کنیم در زمینه ی درمان از بهترین مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد به شمار می رویم زیرا ما تمام جنبه های درمانی را برای مراجعین در نظر گرفته ایم .شما هم می توانید از طریق روان پویشی به صورت عمیق درمان خود را انجام دهید و هم از طریق طرحواره درمانی و شناختی رفتاری و مواجه و آموزش تکنیک های مختلف که توسط دکتر روانشناس برای شما در نظر گرفته است می توانید به مرور زمان از افکار و رفتارهای وسواسی رهایی یابید.

توجه داشته باشید مشکل وسواس می تواند عملکرد بین فردی و حتی موقعیت شغلی و اجتماعی فرد را به خطر بیندازدهمزمانی اختلال وسواس با دیگراختلالات و مشکلات شایع ترین آن افسردگی است که طی آمار به دست آمده ۲۵تا ۵۰ درصد افراد مبتلا به ocd  دچار افسردگی می شوند و اختلال وسواس فکری عملی اغلب ممکن است همراه با اختلال خلقی و اضطرابی نیز همراه شود .

فردی که دچار وسواس است به علت حساسیت و تشریفات همیشگیش اکثرا دوستان خود را از دست میدهند و یا شغل خود را به علت تاخیرهای پی در پی و حساسیت نیز از دست میدهند.

در مبحث وراثت نیز می توان عوامل ژنتیکی را دخیل دانست طی پژوهش های انجام شده ی سال های اخیر بر روی دوقلوهای دوتخمکی و یک تخمکی مبحث وراثت از سوی پژوهشگران تایید شد.

توصیه ما به شما عزیزانی که فکرمیکنید در طیفی از وسواس قرار دارید

به مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد مراجعه کنید و سعی کنید بهترین راه درمان وسواس را برگزینید ، توجه داشته باشید در مرکز مشاوره خانواده مجموعه زندگی شاد شما با یک تیم دکتر روانشناس و روانپزشک در ارتباط هستید که در صورت لزوم بنا بر صلاح دید دکتر روانشناس شما را به روانپزشک ارجاع میدهد و حتی ممکن است از درمان های جانبی بدون عوارض به جای دارو نیز استفاده شود مثل نوروفیدبک ، بایوفیدبک که توسط نوروتراپیست انجام میشود.

همراه شما هستیم گاه به گام ، لحظه به لحظه در مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد

مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می شود:
چه زمانی به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنیم؟

مرکز تخصصی درمان وسواس فکری و عملی ، اولین و تخصصی ترین مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد می باشد. این مرکز با گردآوری بهترین متخصص های درمان وسواس ، و با استفاده از آخرین رویکردهای روانشناختی ، سعی در بهبود این بیماری دارد.

ما به عنوان یک مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد درمان اختلالات اضطرابی نظیر وسواس ، اضطراب و استرس ، بهترین متخصص های درمان وسواس فکری و عملی را گردآوری کرده ایم. در ادامه به برخی از پرسش های رایج مراجعین پاسخ می دهیم:

وسواس فکری یا عملی چیست؟

وسواس فکری یا عملی ،  افکار ، تصاویر یا ایده هایی هستند که از بین نمی روند ، ناخواسته هستند و باعث پریشانی شدید می شوند. همه افراد افکار عجیب ، غیرمعمول و یا حتی مزاحم دارند که هر از گاهی ظهور می کنند. بیشتر افراد به روزمرگی خود ادامه می دهند بدون اینکه به این تجربه ها بها دهند ، اما اگر اختلال فردی دچار وسواس فکری یا عملی باشد ، این نوع وقایع می توانند هم ناراحت کننده و هم ناتوان کننده باشند. اگر فرد تنها افکار را به طور مکرر نشخوار کند و رفتاری در این خصوص انجام ندهد، به مشکل او وسواس فکری ، و اگر در  راستای فکری که دارد، رفتاری را به طور مکرر انجام دهد، به نوع مشکل او، وسواس عملی گفته می شود.

چند مثال از وسواس های فکری و عملی :

  • به طور مداوم نگران ابتلا به یک بیماری کشنده باشید. مثلاً مدام نگران ابتلا به ایدز و یا هپاتیت باشید.
  • ترس شدید از اینکه اتفاقی برای یکی از نزدیکانتان رخ دهد. مانند مریضی و یا فوت او.
  • نگرانی عمیق از اینکه شما کاری بسیار شرم آور انجام خواهید داد، مثلاً شکستن یک ظرف در یک مهمانی و یا خندیدن در یک مراسم ختم.
  • نیاز شدید به ترتیب مجدد امور تا زمانی که احساس نکنند “درست” است.
  • ترس از اینکه امور جزیی و کم اهمیت که مدت زمان زیادی وقا شما را مشغول کند.
مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می شود:
نوروفیدبک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

غالباً وسواس فکری یا وسواس عملی آنقدر ناتوان کننده است که شما در ادامه کار یا حفظ روابط شخصی مشکل پیدا خواهید کرد. وسواس می تواند آنقدر ناراحت کننده باشد که باعث شود شما سعی کنید با افکار یا اعمال دیگر مانند اجبار ، از شر آنها خلاص شوید.

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه
مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با ۳۰% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از ۱۵ سال سابقه

چرا دچار وسواس فکری یا عملی می شویم؟

دلایل متعددی در ابتلا به وسواس فکری و عملی نقش دارد؛ اما به طور کلی، موارد زیر در این اختلال نقش پررنگی دارند:

  • ریشه های ژنتیکی که معمولاً فرد از نزدیکان خود به ارث برده است. در بسیاری از مواقع افراد دارای این اختلال ، نزدیکان و اقوام مبتلا دارند. برای مثال ممکن است پدر یا مادرشان مبتلا به وسواس بوده باشد و یا اینکه یکی از اقوام درجه دو، مشکلات مرتبط با وسواس فکری یا عملی داشته باشد.
  • افراد مبتلا معمولاً مشکلاتی در عدم کنترل هیجان و اضطراب دارند. از آنجایی که ریشه وسواس موضوع اضطراب و استرس است، معمولاً چنین افرادی مشکلات اضطرابی نیز دارند.
  • فرزندپروری در ابتلا به اختلال وسواس فکری و عملی نقش پررنگی دارد. افرادی که در دوران کودکیشان شرایط مناسبی برای رشد نداشته اند و یا آموزه های مرتبط با بهداشت و نظافت برای آنها سختگیرانه اعمال شده است، ممکن است دچار این مشکل شوند.
  • نداشتن مهارتهای زندگی ، مانند مهارت حل مسئله ضعیف ، مقابله با خلق منفی و یا مشکلات ارتباطی، در گسترش این مشکل نقش دارد.

آیا وسواس فکری درمان دارد ؟ وسواس عملی چطور ؟

بله – خوشبختانه امروزه با گسترش علم روانشناسی و روانپزشکی ، درمانهای جدیدی برای بیماری های اضطرابی نظیر انواع وسواس فکری و وسواس عملی ابداع شده است. این درمان ها ممکن است به طور صورت انفرادی و با استفاده از یک رویکرد درمانی ، و یا با التقاط چندین رویکرد درمانی صورت گیرد.

برخلاف گذشته ، امروزه وسواس فکری یا عملی درمان پذیر است.

درمان قطعی وسواس فکری شدید یا عملی چگونه ممکن است ؟

ما مدعی هستیم که بهترین متخصص های درمان وسواس ، و بهترین دکتر های خوب در حوزه اضطراب و وسواس را گردهم آورده ایم. روانشناسان و روانپزشکانی که به آخرین روشهای درمانی وسواس فکری و عملی احاطه دارند.

ذکر این نکته ضروری است که درمان قطعی وسواس فکری شدید و یا وسواس عملی ، به جدیت مراجع در انجام تمرین ها و همکاری مستمر او با درمانگر نیز بستگی دارد.

درمان دارویی وسواس چگونه است؟

به طور کلی ، تشخیص مصرف دارو یا عدم مصرف دارو برای درمان وسواس، بر عهده روانشناس و روانپزشک معالج است. برخی از انواع خفیف وسواس فکری نیازی به مصرف دارو ندارد. اما وسواس های فکری شدید و یا وسواس های عملی ، نیازمند مصرف دارو است. در صورتی که روانشناس و درمانگر شما، تشخیص اضطراب یا وسواس شدید را بدهد، با رضایت شما ، توسط روانپزشک برایتان دارو تجویز خواهد شد.

چه روشهایی برای درمان وسواس فکری یا عملی استفاده می کنید ؟

همانطور که در خطوط بالا ذکر شد، در درمان وسواس ممکن است از یک رویکرد، و یا ترکیب چند رویکرد استفاده شود. به طور کلی رویکردهای مورد استفاده ، شامل موارد زیر است:

  • درمان وسواس با روش درمان شناختی رفتاری یا CBT
  • درمان وسواس با رویکرد طرحواره درمانی و موج سوم
  • درمان وسواس با استفاده از دارو درمانی
  • استفاده از تکنیک های خود هیپنوتیزم ، آرام سازی و تصویر سازی ذهنی ،
  • استفاده از مایندفولنس و رویکرد پذیرش درمانی

درمان وسواس با هیپنوتیزم امکان پذیر است ؟

متاسفانه به دلیل عدم آگاهی برخی از افراد، سو استفاده های زیادی از هیپنوتیزم و هیپنوتراپی شده است. به طور کلی تکنیک های هیپنوتیزم، تمرکز خود را بر کاهش اضطراب به وسیله شرطی سازی گذاشته اند. این بدان معنی است که هیپنوتیزم با کاهش سطح اضطراب در فرد ، می تواند به درمان وسواس کمک کند. اما باید نکته را باید در نظر داشت که به طور مستقل نمی توان وسواس را با هیپنوتیزم درمان کرد. در واقع درمان وسواس با هیپنوتیزم، به عنوان یک روش تکمیلی در کنار روشهای شناختی رفتاری ( CBT ) مورد استفاده قرار می گیرد.

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با 30% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از 15 سال سابقه
مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد با ۳۰% تخفیف زیر نظر دکتر با بیش از ۱۵ سال سابقه

مرکز تخصصی درمان وسواس در مشهد در پایان مجددا تاکید می نماییم ما در مجموعه زندگی شاد تلاش بی وقفه ایی را آغاز نموده اییم تا از طریق درمان وسواس زندگی جدید و شادی را برای شما مراجعین – بیماران و خانواده های محترم فراهم نماییم لطفا جهت هرگونه مشاوره و سوال در مورد درمان وسواس به صورت ۱۰۰% رایگان با یکی از شماره های زیر تماس برقرار نمایید تا با کمال میل به تمامی سوالات و ابهامات در مورد درمان وسواس پاسخ داده شود. ۰۹۳۵۲۱۸۹۰۹۶ -۰۵۱۳۸۵۵۰۰۲۰ – ۰۵۱۳۸۵۵۰۴۷۰ – ۰۵۱۳۸۵۵۰۴۷۴

برای مطالعه بیشتر درباره وسواس فکری و عملی اینجا کلیک کنید.

Visits: 2842

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *